تاریخ دقیق افتتاح آزادراه تهران-شمال اعلام شد

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در یادداشتی در صفحه توییتر خود با اشاره به بازدیدی که از این پروژه داشته است، اعلام کرد قطعه اول آزادراه تهران-شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس بنیاد مستضعفان پیشتر نیز از افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران – شمال به طور ۳۲ کیلومتر در دهه فجر خبر داده بود، اما وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که آزادراه تهران-شمال را زودتر از دهه فجر افتتاح می‌کنیم، از مسدود شدن جاده چالوس در برخی روزهای میانی هفته برای انجام عملیات فاز دو آزادراه تهران-شمال خبر داده بود.

محمد اسلامی در جمع پایگاه خبریان در پاسخ به سوال پایگاه خبری ایسنا مبنی بر اینکه براساس اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان، منطقه یک آزادراه تهران-شمال دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و چرا تاریخ افتتاح و بهره‌برداری این آزادراه تغییرات زیادی داشته است؟ اعلام کرد: از قبل هم گفته بودیم که تا پایان تابستان امسال عملیات ساخت منطقه یک آزادراه تهران-شمال به پایان می‌رسد و هم اکنون نیز این عملیات در حال اتمام است و بیش از سه هزار نفر در آنجا فعالیت می‌کنند؛ اما سیستم مدیریت و بهره‌برداری باید تست و آزمایش شود و وقتی که این سیستم مستقر شد باید این کار را انجام دهیم.

اسلامی افزوده بود: با رئیس بنیاد مستضعفان مذاکراتی داشتم و همه حرف‌های او این بود که نمی‌خواهد آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد و افتتاح شود و قصد همه ما این است که تست‌ها و آزمایشات لازم روی این آزادراه و سیستم‌های آن انجام شود و روزی که افتتاح صورت می‌گیرد مردم بتوانند از این آزادراه استفاده کنند.

دلار ارزان شد
هم اکنون بخوانید

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گرچه بنیاد مستضعفان به عنوان مجری پروژه، افتتاح این آزادراه را دهه فجر اعلام کرده است اما امیدواریم که خیلی زودتر این اتفاق بیفتد که همین طور هم خواهد بود و هم اکنون به شرکت‌های مستقر در آزادراه گفته‌ایم که هر چه زودتر کارشان را تمام کنند و به منطقه ۲ آزادراه مهاجرت کنند، چرا که می‌خواهیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم بخش‌های اصلی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال را به پایان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که باعث شده افتتاح آزادراه تهران شمال به تأخیر بیفتد این است که می‌خواهیم عملیات تعریض جاده چالوس را به طول ۱۳ کیلومتر انجام دهیم و بنیاد مستضعفان تقاضا کرده که این جاده در روزهایی بسته شود تا بتواند به سرعت این کار را انجام دهد. در این راستا با پلیس هماهنگی‌های لازم انجام شده و قرار است در روزهای وسط هفته بتوانیم این جاده را مسدود کنیم تا مردم در هنگام اجرای عملیات تعریض اذیت نشوند و عملیات تعریض اجرا شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا