کانون وکلا دادگستری با سازمان بهزیستی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


کانون وکلا دادگستری با سازمان بهزیستی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم امضای تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: کانون وکلا وظیفه حقوق بشری خود یعنی دفاع از مردم خاصه دفاع مجانی از افراد ناتوان را با عشق انجام می‌دهد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم امضای تفاهم نامه میان کانون وکلای دادگستری و سازمان بهزیستی کل کشور که چهارشنبه اول آبان انجام شد، گفت: ما منتظر نمی مانیم که افراد به دنبال وکیل معاضدتی بیایند بلکه ما به سازمانهایی که به افراد نیازمند خدمات رسانی می کنند پیشنهاد ارائه خدمات وکیل معاضدتی را می دهیم و به این جایگاه ارزشمندمان از سال۱۳۱۵ تا حال افتخار می کنیم.

وی افزود: در این دوره،توسعه فعالیت معاضدتی از اولویت های ما بوده که خوشبختانه به درستی توسط رییس محترم اداره معاضدت و همکاران ما در این اداره پیگیری و انجام شد. از جمله این نهادهای یاور مددجویان سازمان بهزیستی است که به دنبال بهتر زیستن همگان و رفع تبعیض هاست و کانون وکلا هم از سال۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم نامه به یاری این سازمان آمد. سازمان بهزیستی هرچند دولتی است و طبعا باید به صورت مردم نهاد اداره شود ولی با این وجود از بهترین سازمان دولتی است که به کار حقوق بشری زیستن بهتر مردم خصوصا مددجویان می پردازد.

امینی با بیان اینکه کانون وکلا از سال۱۳۸۳ تا امروز همان وجه کم ارزش حق الزحمه وکالت معاضدتی خود را دریافت ننموده و بالاخره امسال در ردیف بودجه قرار گرفت که البته هنوز پرداخت نشده است گفت: نکته مهم آن است که علی‌رغم این اشکال، نه تنها از فعالیت معاضدتی و تسخیری وکلای دادگستری کاسته نشد بلکه از رشد تصاعدی چشمگیری هم برخوردار بود.این رشد به جهت عشق وکلا به همیاری و ایفای نقش مدنی کانون های وکلا هست. دادگاه‌ها و مردم اعتماد بالایی به کانون وکلا و وکلای دادگستری ما داشته و این نشان از همت وکلا در تعاون اجتماعی و انجام درست این خدمت در طول سالیان متمادی دارد.

گزارش نشنال از پیشرفت موشکی ایران
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز همزمان با امضای تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این افراد دارای معلولیت هستند.

وی اضافه کرد شهریه ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی را به صورت کامل پرداخت کنیم.

قبادی دانا با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی داری هزار مرکز شبانه روزی است تصریح کرد: حدود ۴۷ هزار نفر اعم از معلولان و سالمندان به دلیل اینکه امکان حضور در خانواده را ندارند در این مراکز نگهداری می شوند. همچنین ۲۶هزار نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند.

در پایان این نشست تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی بین این سازمان و کانون وکلای دادگستری امضا شد.

این نشست با حضور و به همت حسین محمد نبی رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز ترتیب داده شده بود که وی نیز به تشریح خدمات ارائه شده توسط اداره معاضدت کانون وکلا پرداخت و گفت: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۱۵ کانون وکلای دادگستری باید به افراد بی بضاعت خدمات وکیل معاضدتی ارائه دهند و هر وکیل در سال سه پرونده معاضدتی را به صورت رایگان بررسی می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر اعضای کانون وکلای دادگستری روزانه به ۱۶۲۰ نفر مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

محمدنبی بیان کرد: سال گذشته به ۱۵۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی خدمات وکیل معاضدتی ارائه شد.

وی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان زندان‌ها داشتیم خدمات وکیل معاضدتی به زندانیان هم داده می‌شود و در حال حاضر روزانه ۴ وکیل در زندان اوین حضور پیدا می‌کنند و به زندانیان مستحق مشاوره می‌دهد. از ابتدای امسال ۹۰۰ وکیل پرونده معاضدتی را وکالت کردند و در حال حاضر وکلای معاضدتی در تمام مجتمع‌های قضایی حضور دارند.

باید هویت دانشجویی را به رسمیت شناخت
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: از سال ۹۴ هم وکلای معاضدتی پرونده‌های مددجویان سازمان بهزیستی را به صورت رایگان وکالت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا