عفو بین الملل: ترکیه آوارگان سوری را مجبور می‌کند به منطقه "امن" بروند

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد: ترکیه مدعی است که آوارگان سوری خودشان می‌خواهند به منطقه امن بازگردند اما این ادعا درست نیست. براساس بررسی‌هایی که در این منطقه انجام شده مردم فریب خورده یا اینکه مجبورند به این منطقه که هنوز تکمیل نشده بازگردند.

در این گزارش آمده است: ترکیه طی چند ماه گذشته و قبل از تلاشش برای ایجاد منطقه امن آوارگان را مجبور می‌کرد به سوریه بازگردند. نمایندگان ما با آوارگان سوری دیدار کردند. این آوارگان اعلام کردند که پلیس ترکیه آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید کرده که باید اسنادی را امضا کنند که نشان می‌دهد خودشان می‌خواهند به سوریه بازگردند درحالی که ترکیه در واقع آن‌ها را مجبور به بازگشت به منطقه جنگی کرده است.

عفو بین الملل اعلام کرد: مقامات ترکیه باید اطمینان حاصل کنند که هر فردی را که اخراج می‌کنند قادر به بازگشت به ترکیه در امنیت باشد و خدمات اصلی را برایش فراهم کنند. همچنین اتحادیه اروپا و بقیه جامعه جهانی باید به جای اخراج کردن آوارگان بر ترکیه فشار بیاورند تا به تعهدات خود درباره آوارگان عمل کند. ترکیه می‌تواند از ۳.۶ میلیون آواره سوری برای بیش از هشت سال میزبانی کند.

انتهای پیام

نشست وزیران خارجه برای نشان‌دادن اجماع تمام اعضای ۱+۵ در رعایت برجام بود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

دکمه بازگشت به بالا