سناتورهای آمریکایی خواستار صدور ویزا برای فرمانده کرد سوریه شدند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورهای جمهوری‌خواه شامل لیندسی گراهام و مارشا بلکبرن و دموکرات‌هایی شامل کریس ون هولن، جین شهین و ریچارد بلومنتال در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از او خواستند روند صدور ویزا برای فرمانده مظلوم کوبانی را تسریع کند.

آن‌ها در نامه خود گفتند: “اینکه صرفا اعلام کنیم ما بسیار نگران وضعیت پیش آمده در شمال سوریه هستیم، نادیده گرفتن حقیقت است. این هم به نفع کنگره و هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که سخنان کوبانی را بشنود.”

درخواست آن‌ها چند ساعت پس از آن مطرح شد که ترامپ اعلام کرد آتش‌بس در شمال سوریه اکنون دائمی است و او در نتیجه این تحولات تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو کرد و انتقاد به تصمیم خود مبنی بر اینکه بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه اجازه حمله ترکیه به متحدین کرد واشنگتن را داده بود، رد کرد.

قانونگذاران آمریکایی که اقدام به ارسال این نامه کردند، جزو افراد معترض در کنگره ایالات متحده آمریکا به تصمیم ترامپ هستند؛ تصمیم که بسیاری آن را رها کردن نیروهای کرد می‌دانند که سال‌ها در کنار سربازان آمریکایی برای مقابله با داعش جنگ کردند.

در همین حال فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات رئیس‌جمهوری ترکیه از این اقدام قانونگذاران آمریکایی انتقاد کرد. او گفت، ایالات متحده همچون یک “چهره سیاسی مشروع” با مظلوم کوبانی برخورد می‌کند. این مقام همچنین از ادامه تنش‌ها با واشنگتن به‌رغم پایان عملیات در شمال شرق سوریه خبر داد.

فخرالدین آلتون گفت: ما عمیقا نگران این رفتار هستیم. این شخص از رهبران ارشد پ‌ک‌ک است که آمریکا و دیگران آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند و یک فراری از دست قانون به شمار می‌رود. پلیس اینترپل برای او حکم بازداشت صادر کرده است. او با به ارتکاب چندین فقره حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی ترکیه و غیرنظامیان متهم است.

توییت نخست وزیر هند درباره امام حسین(ع)
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا