فوت سنگنورد هرمزگانی براثر سقوط از کوه گنو

رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان با تائید این خبر در گفت و گو با ایسنا، افزود: مهدی سلیمانی کوهنورد ۳۸ ساله هرمزگانی امروز در اعتماد نو به نقل از برنامه ای شخصی و بدون هماهنگی هیئت کوهنوردی به همراه دانیال ساعی راهی منطقه گنو می شوند.
محمد هادی مفضل با بیان اینکه این دو سنگنورد به منطقه سرپهن گنو رفته و طی حادثه ای ظاهرا مهدی سلیمانی سقوط می کند، تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز طی تماسی از سوی فرد همراه تیم امداد و نجات چهل نفره به منطقه اعزام و در سه نقطه کمپ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه محروم سلیمانی دارای دو فرزند است، ادامه داد: پس از جست و جوی فراوان سرانجام پیکر مرحوم سلیمانی پیدا و شناسایی شد.
مفضل با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی پیش از این تمامی اعتماد نو به نقل از برنامه های ورزشی خود را ظرف روزهای گذشته به دلیل فرا رسیدن اربعین حسینی تعطیل کردت بود، اضافه کرد: این اقدام دو سنگنورد بدون هماهنگی و شخصی بوده است.
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پیکر مرحوم سلیمانی به پایین از قلل کوه گنو بیاوریم، خاطرنشان کرد: از پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از زمان اطلاع از حادثه تاکنون سپاسگزارم.
به گزارش ایسنا، منطقه حفاظت‌شده گِنُو با وسعت در حدود ۴۳ هزار هکتار یکی از سیزده ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو در ایران است که در شمال‌غربی بندرعباس قرار دارد و با آب‌وهوای مطبوع سرزمینی کوهستانی، از جمله مناطقی است که کمتر شناخته شده‌اند و از نظر آب و هوایی با فضای مرسوم و معمول تفاوت دارند.
انتهای پیام

مراقبت های بیماران پیوندی در اپیدمی کرونا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا