وضع دو اقدام مقابله‌ای علیه کشورمان/ بازگشت کلیه اقدامات مقابله‌ای در صورت عدم تصویب دو لایحه باقیمانده تا پیش از بهمن ماه آینده


وضع دو اقدام مقابله‌ای علیه کشورمان/ بازگشت کلیه اقدامات مقابله‌ای در صورت عدم تصویب دو لایحه باقیمانده تا پیش از بهمن ماه آینده

گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس این هفته خود در پاریس، علاوه بر وضع دو دسته اقدام جدید مقابله‌ای علیه کشورمان، هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس این هفته خود در پاریس، ضمن بررسی آخرین وضعیت کشورمان، با توجه به عدم تصویب نهایی دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم، دو دسته اقدام جدید مقابله‌ای علیه کشورمان وضع نمود که با توجه به تصویب یک اقدام مقابله‌ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام علیه ایران وضع شده‌اند. 

این نهاد بین‌المللی در یک بند جداگانه هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت. 

در این بیانیه با توجه به اقدامات مثبت اخیر کشورمان، پیشرفت‌ها در زمینه قانونگذاری از جمله تصویب آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی را تصدیق می نماید.

گروه ویژه اقدام مالی همچنین تایید می کند که در مردادماه و دی ماه سال گذشته دو اصلاحیه قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به تصویب نهایی رسیدند و دو لایحه کنوانسیونهای پالرمو و تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس ایران به تصویب رسیده، اما مراحل لازم الاجرا شدن نهایی را طی نکرده‌اند.

 

ترامپ به دنبال تقابل نظامی با ایران نیست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا