با کمبود بچه ماهی مواجه هستیم

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان، ناصر کرمی‌راد در بازدید از مزارع پرورشی ماهیان خاویاری حاشیه رودخانه ارس، ضمن بیان این مطلب افزود: کاهش ذخایر و جمعیت‌های طبیعی، تخریب زیستگاه‌ها و در نتیجه محدودیت منابع خاویار وحشی موجب شده است که صنعت پرورش ماهیان خاویاری به عنوان یک منبع جایگزین تولید خاویار و همچنین ابزار و وسیله بازسازی ذخایر جمعیت‌های وحشی مد نظر باشد تا بتوانیم فشار بر ذخایر دریا را کاهش بدهیم و برند جهانی خاویار ایرانی را حفظ کنیم.

وی گفت: به منظور افزایش تولید، حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری، ۱۲۶ مزرعه دارای پروانه در ۲۲ استان در این زمینه فعالیت دارند و استان آذربایجان شرقی با روندی که در پیش گرفته به سرعت جایگاه خود را در بین استان‌ها تثبیت خواهد کرد تا به اهداف افق تعیین شده تولید ماهیان خاویاری در سال ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم.

کرمی‌راد، استعداد منطقه را از لحاظ آب رودخانه و چاه‌های مربوطه و شرایط برای پرورش دو گونه سیبری و فیل ماهی مطلوب تشخیص داد و جایگاه ارتقاء و توسعه ماهیان خاویاری را در منطقه بسیار درخشان ارزیابی کرد.  

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات کشور گفت: محدودیت منابع خاویار وحشی موجب شده تا صنعت پرورش ماهیان خاویاری به عنوان یک منبع جایگزین تولید خاویار مطرح شود.

انتهای پیام

رشد اقتصادی اروپا کمتر از پیش بینی قبلی خواهد بود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا