پخش تله‌تئاتر «پریشان بادیه» در اربعین

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قم، هادی جوشقانی ـ تهیه‌کننده «پریشان بادیه» ـ در ارتباط با ساخت این تله‌تئاتر گفت: تله‌تئاتر مذهبی «پریشان بادیه» نوشته محمد رضا شاهمردی، کارگردانی مهدی حبیبی تبار و با بازی زکیه بهبهانی، سید محمد حسینی و سید مهدی میرغیاثی در لوکیشنی در روستای حاجی آباد آقا از توابع شهر قنوات بخش مرکزی قم مقابل دوربین رفت.

وی افزود: پس از شش روز مرمت لوکیشن و دو روز تست گریم و نور و تصویر، وارد مرحله تصویربرداری شدیم و در طول سه روز ۱۶ سکانس و ۹۰ پلان برای تهیه یک تله‌تئاتر ۵۰ دقیقه‌ای فیلمبرداری انجام شد.

جوشقانی عنوان کرد: برخلاف دیگر تله‌تئاترها که در فضای استودیویی انجام می‌شود، تصویربرداری این تله‌تئاتر در محیطی رئال انجام شده و گریم بازیگران بخاطر ایفای نقش‌های تاریخی بسیار زمان‌بر بود.

تهیه‌کننده پریشان بادیه گفت: فضای داستان و متن مرتبط با قیام عاشورا است و هم زمانی تولید این تله تئاتر با ایام ماه محرم و صفر کمک شایانی به ایجاد حس در این اثر نمایشی تلویزیونی کرده است.

وی در ارتباط با داستان این تله نئاتر گفت: این اثر دارای سه شخصیت است. شخصیت مالک با بازی سید مهدی میرغیاثی در خانه‌ای متروکه در بیابان ساکن است که غارت زده سپاه ابن زیاد است. شخصیت حبیب با بازی سید محمد حسینی، جوانی کوفی است که در واقعه کربلا از سپاه ابن زیاد بوده و در حال فرار از چنگ مختار است و شخصیت مائده با بازی زکیه بهبهانی دختر جوانی است که از کوفه گریخته و در این خانه متروکه پناه گرفته است. این ۳  نفر با شخصیت های متفاوت در این موقعیت به هم می‌رسند و تقدیر گره خورده آنها به شیوه‌ای تعلیق گونه روایت می‌شود.

تعطیلی تالارهای نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)
هم اکنون بخوانید

جوشقانی گفت: نمایشنامه «پریشان بادیه» در سال‌های گذشته با عناوین دیگر در جشنواره‌ها به روی صحنه رفته و جوایز متعددی را در این زمینه کسب کرده است و برای اولین بار به سفارش معاونت سیمای مرکز قم به صورت تله تئاتر تولید شده است. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =

دکمه بازگشت به بالا