پنج میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل دومین کتابخانه بزرگ زنجان

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهرستان ابهر در حال حاضر در جریان است، اظهار کرد: تاکنون این کتابخانه یک میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۶ و ۹۷ تخصیص داشته است.

وی با بیان این‌که این کتابخانه در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در شرایط فعلی ۵ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر اعتبار لازم است.

وی با اشاره به این‌که این کتابخانه دارای ۲۲۰۰ متر زیربنا بوده و در سه طبقه در حال احداث است، تصریح کرد: از لحاظ وسعت کتاب‌خانه مرکزی ابهر دومین کتاب‌خانه بزرگ استان است که دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن‌های مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان، بخش کودک، بخش اداری و همه فضاهای استاندارد لازم برای یک کتابخانه را دارا است.

بختیاری با اشاره به این‌که بهره‌برداری از این پروژه تا میزان زیادی بستگی به اعتبارات تخصیص یافته دارد، اظهار کرد: اگر اعتبار این پروژه تامین شود پیش‌بینی می‌شود این کتاب‌خانه طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول از فعالیت ۱۲ باب کتابخانه در شهرستان ابهر خبر داد و افزود: شش باب از این کتابخانه‌ها شهری و شش باب نیز روستایی است.

وی با اشاره به احداث یک کتابخانه دیگر در منطقه حسین‌آباد ابهر، تصریح کرد: کتاب‌خانه این منطقه از طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری اقدام مشترک با شهرداری است که در دو طبقه در حال احداث بوده و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم از جمله اعتبار مورد نیاز در دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.

بختیاری با بیان این‌که این کتابخانه در دو طبقه احداث می‌شود، عنوان کرد: طبقه اول مربوط به فرهنگ‌سرای شهرداری و طبقه دوم نیز کتاب‌خانه عمومی است که همه تجهیزات آن خریداری و آماده است و به محض بهره‌برداری تجهیز خواهد شد.

کتاب «پیش پا افتاده‌های بنیادی» منتشر شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا