بحران در گردشگری اسپانیا

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی،‌ پس از تاثیرات منفی ورشکستگی شرکت «‌توماس کوک» بر صنعت گردشگری ترکیه، حالا نوبت به اسپانیا رسیده است. به گفته‌ اتحادیه هتل‌داران اسپانیا، حدود  ۱.۳ میلیون گردشگر قادر نخواهند بود در پاییز و زمستان امسال به مناطق دیدنی اسپانیا سفر کنند. کارشناسان این کشور معتقدند این معضل تعطیلی حداقل ۵۰۰ هتل و خسارت چندصد میلیون یورویی را برای صنعت گردشگری اسپانیا به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا دولت اسپانیا از اقداماتی برای مقابله با ضرر و زیان‌های ناشی از ورشکستگی این شرکت خبر می‌دهد که هزینه ۳۰۰ میلیون یورویی را دربر خواهد داشت. مقام‌های این کشور همچنین از تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور خبر می‌دهند.

طبق تحقیقات دولت اسپانیا،‌ جزایر قناری که یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود امسال از ۴۰۰,۰۰۰ مسافر شرکت مسافرتی «‌توماس کوک» محروم خواهد بود. این یعنی یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های این منطقه که قراردادی را برای اختصاص دادن ۹۵ درصد از اتاق‌های خود تا سال ۲۰۲۳ به مسافران «توماس کوک»‌ امضا کرده بود نیز در آستانه ورشکستگی قرار دارد. تعطیلی این هتل به معنای به خطر افتادن آینده شغلی ۱۶۰ خدمه این هتل در کنار ۳,۴۰۰ خدمه هتل‌های دیگر این منطقه است.

بیش از ۷۰۰ نفر از کارکنان شعبه شرکت «توماس کوک» در اسپانیا –  یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های این شرکت – می‌گویند آن‌ها بزرگ‌ترین قربانیان این ورشکستگی هستند.

چندی پیش مقام‌های ترکیه‌ای نیز در پی اعلام ورشکستگی شرکت مسافرتی «توماس کوک»‌ و تاثیرات منفی آن بر صنعت گردشگری ترکیه اعلام کردند، اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی را برای جبران جای خالی «‌توماس کوک» درنظر خواهند گرفت.

تسلیت رییس بنیاد روایت فتح برای درگذشت مریم کاظم‌زاده
هم اکنون بخوانید

«توماس کوک» – غول خدمات مسافرتی بریتانیا – چندی پیش اعلام ورشکستی کرد. این شرکت از سال ۱۸۴۱ فعالیت خود را در بریتانیا آغاز کرد و هماهنگی هتل و خطوط هواپیمایی را برای  ۱۹ میلیون مسافر از ۱۶ کشور مختلف به عهده داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا