بازگرداندن ۴۵ کارخانه تعطیل و تملیک‌شده سمنان به چرخه تولید/ نبود تنش‌های کارگری در استان

به گزارش ایسنا-علیرضا آشناگر در نشست ویژه معاون سیاسی وزیر کشور  با دبیران احزاب سیاسی ، معتمدین، برگزیدگان و نمایندگان گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی استان اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی این استان کمترین تاثیر را از تحریم‌های ظالمانه داشتند و با تلاش مدیران استان خوشبختانه بخش تولید استان کمترین تاثیر را در این مقطع داشته است.

وی از سمنان به عنوان یک استان صنعتی نام برد و افزود: استان سمنان با دو هزار و ۲۲ واحد صنعتی استان ویژه‌ای در حوزه صنعتی محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به وجود ۶۰۰ واحد معدنی فعال در این استان خاطرنشان کرد: استان سمنان در حوزه معدنی از پتانسیل های بالایی برخوردار است و معادن این استان از تنوع بالایی برخوردارند ضمن اینکه برخی موادمعدنی منحصربه فرد در استان وجود دارد که استان از نظر حجم ذخائر معدنی دارای رتبه‌های خوبی در سطح ملی است.

وی با برشمردن برخی مشکلات حوزه معدنی اظهار کرد: متاسفانه با وجود این غنا، تنوع و گوناگونی معدنی به دلیل نبود فراوری، کمبود منابع آبی و فقدان تکنولوژی‌های نو بسیاری از مواد معدنی استان با بهای اندک به فروش می‌رسند و از این رو برخی معادن نیز با مشکلاتی روبرو هستند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از تلاش مسوولان استان برای رفع مشکل سرمایه‌درگرش فعالان معدنی و صنعتی خبر داد و گفت: در همین راستا طی یک سال اخیر بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات ستاد تسهیل، اشتغال روستایی و …به استان اختصاص یافته که بیش از ۹۰ درصد آن جذب شده است. ضمن اینکه پرداخت تسهیلات این بخش در سال مالی جاری نیز اخیرا آغاز و فرآیند پرداخت این تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار در حال انجام است و آن دسته از واحدهایی که در این حوزه مشکلاتی دارند می‌توانند از طریق سامانه‌هایی که تعریف شده تقاضای خود را ارائه تا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شود.

سرمایه‌های کوچک را کجا ببریم؟
هم اکنون بخوانید

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه امسال نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات امسال سقف مشخصی ندارد و واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می‌توانند به هر میزان که نیاز به سرمایه در گردش دارند، تسهیلات دریافت کنند. البته بدیهی است که ارائه وثایق متناسب با قوانین بانکی امری ضروری است و بانک‌ها باید از بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل کنند.

وی از کاهش محسوس تنش‌های کارگری این استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه با درایت مسوولان استان در یک سال اخیر تقریبا هیچ تنش کارگری جدی در سطح استان نداشتیم و نرخ تعدیل نیرو نیز در استان نرخ بسیار پایینی بوده است ضمن اینکه همزمان با ایجاد فرصت‌هاس شغلی جدید، به بهبود فضای اشتغال در استان نیز کمک شده است.

آشناگر از تولید ناخالص ملی ۱۳ هزار میلیارد تومانی این استان به عنوان نمودی از جایگاه ممتاز استان سمنان در اقتصاد کشور نام برد و گفت: استان سمنان در حوزه کشاورزی نیز جایگاه ممتازی دارد به طوری که تنها پسته‌کاران استان رقمی افزون بر ۳۰۰۰میلیارد تومان درآمد در سال اخیر داشتند و این درحالی است که تنها یک درصد گستره سرزمینی استان قابلیت کشاورزی دارد و بخش اعظم آن را مناطق کویری دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به گلایه یکی از بانوان سخنران در این نشست از تلاش برای افزایش سهم بانوان از مدیریت‌ها در استان خبر داد و اظهار کرد: استان سمنان از نظر اعطای مدیریت‌ها به بانوان شایسته امسال حائز رتبه ششم کشور شده است اگرچه از منظر ما همچنان با جایگاه مطلوب فاصله داریم و از این رو به مدیران ارشد استان، فرمانداران و مدیران کل تاکید شده که توجه ویژه‌ای به بانوان کاردان و شایسته استان در مدیریت‌ها داشته باشند تا به آن سهم ۳۰ درصدی که مدنظر رئیس‌جمهوری است برسیم.

کمبود تراشه به BMW رسید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا