سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه کشورهای منطقه و صلح و امنیت بین‌الملل

کاظمی ابدی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاحهای شیمیائی گفت: سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه کشورهای منطقه و صلح و امنیت بین‌الملل است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی ابدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیائی، طی سخنرانی امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در نود و دومین نشست شورای اجرائی سازمان منع سلاح‌های شیمیائی با اشاره به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این تحریم‌های غیر انسانی بر تامین دارو و درمان بیش از هفتاد هزار قربانی سلاح‌های شیمیائی در کشورمان تاثیر منفی گذاشته و عملا روند درمان مصدومین حملات شیمیائی را با دشواری روبرو کرده است.
کاظمی ابدی در این جلسه خواهان تلاش کشورهای عضو سازمان برای کمک به مصدومین شیمیائی از جمله از محل صندوق کمک‌های داوطلبانه به قربانیان شیمیائی شد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن تأکید بر ضرورت تحقق جهان‌شمولی کنوانسیون سلاح‌های شیمیائی بیان داشت: سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.
وی همچنین اقدامات آمریکا به عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیائی بین کشورهای عضو کنوانسیون در جهان را برای انهدام باقیمانده سلاح‌های شیمیائی‌اش کافی ندانست و خواهان تسریع در این امر مطابق تعهدات موجود در کنوانسیون سلاح‌های شیمیائی شد.
 کاظمی ابدی همچنین ضمن ابراز خرسندی از همکاری سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیائی، ابراز امیدواری کرد که همکاری دو طرف تا محو تروریسم شیمیائی تداوم یابد.
نود و دومین نشست شورای اجرائی سازمان منع سلاحهای شیمیائی از روز سه شنبه ۱۶ مهرماه در مقر سازمان مذکور در لاهه هلند شروع به کار کرد و تا روز جمعه ۱۹ مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد.
سازمان منع سلاح‌های شیمیائی دارای ۱۹۳ عضو می‌باشد و در نشست‌های اجرائی سازمان کشورهای عضو آخرین تحولات و سیاستگذاریهای بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاحهای شیمیائی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
انتهای پیام

خواستار تحقیق بین‌المللی درباره همکاری نظامی تهران و مسکو هستیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا