واردات یک آمپول به اسم پودر کاکائو/لایحه‌ای برای ممنوعیت «ازدواج فرزندخوانده با سرپرست»

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

با خودروی شخصی می‌توان به زیارت اربعین رفت؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که امکان سفر با خودروی شخصی به عراق وجود ندارد.

سردار سید کمال هادیانفر  درباره اینکه آیا می‌توان با خودروی شخصی به کشور عراق و زیارت اربعین رفت گفت: برابر تصمیمی که ستاد اربعین در هماهنگی با مسئولان کشور عراق اتخاذ کرده امکان سفر با خودروی شخصی یا به عبارتی کاپوتاژ تا پایان مهرماه به کشور عراق ندارد، لذا امکان اینکه زائران با خودروی شخصی به زیارت اربعین بروند وجود ندارد.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد

دستگیری ۴۰۰ نفر در ۳۵ پرونده بزرگ اقتصادی

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: بالغ بر ۳۵ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی را با همکاری دادستانی به مرحله اجرا گذاشتیم و با قاطعیت ۴۰۰ نفر از این افراد را دستگیر کردیم.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه تلاش کردیم در بیش از ۳۰ نقطه پرخطر و آسیب‌دیده در تهران انضباط برقرار کنیم، گفت: در شوش، مولوی، هرندی، دروازه غار و سایر نقاط شهر تهران گام های بزرگی را در زمینه پاکسازی و امن سازی این نقاط برداشتیم. همچنین در راستای امن‌تر کردن شهر و سخت کردن محیط برای مجرمان طرح‌های مختلفی را اجرا کردیم.

در آستانه هفته ملی سلامت روان مطرح شد

آمار اختلالات روان در ایرانیان/ ضرورت خدمات پیشگیرانه برای افراد سالم

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی در خصوص بیماران روان گفت: از ۲۳.۶درصد افرادی که در گروه ۱۵ تا ۶۴ساله نیازمند مداخله روانپزشکی شناخته شده‌اند، ۱۲.۷ درصد دارای اختلال افسردگی و ۱۴.۶درصد دارای اختلالات اضطرابی هستند.

علی اسدی ادامه داد: از ۲۳.۶درصد افرادی که در گروه ۱۵ تا ۶۴ساله نیازمند مداخله روانپزشکی شناخته شده‌اند، ۱۲.۷ درصد دارای اختلال افسردگی و ۱۴.۶درصد دارای اختلالات اضطرابی هستند که در هر دو دسته آمار زنان نسب به مردان بیشتر است. 

ارائه خدمات بیمه‌ای به روستاییان از طریق اپلیکیشن‌ها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به جامعه هدف ۶.۵ میلیونی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تاکید کرد که باید ضریب خانواری که تحت پوشش بیمه هستند افزایش یابد.

علی شیرکانی با بیان اینکه باید ضریب خانواری که تحت پوشش بیمه هستند افزایش یابد گفت: جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز در قانون می‌توانند مشمول صندوق باشند. یکسری مشاغل خاص هم بعدها به قوانین اضافه شدند که رانندگان بین شهری و مهندسان کشاورزی این شهرها از این جمله بودند. 

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

غلظت گوگرد سوخت توزیعی در کلانشهرها فراتر از حد مجاز است

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات سوخت توزیعی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور گوگرد است که در بسیاری از نمونه‌های امسال فراتر از حد مجاز و بیش از ۵۰PPM بود.

زهرا سماعی با اشاره به اینکه نمونه‌برداری‌های ما در تهران تقریبا با نمونه‌برداری‌های شرکت کنترل کیفیت هوا مطابقت دارد، اظهارکرد: برای مثال غلظت گوگرد پمپ بنزین جایگاه وصال در تهران ۱۶۲PPM بود.

کارگاه‌های بازیافت و ذوب سرب ساماندهی شوند
هم اکنون بخوانید

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

بروز موارد تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور/ توصیه به زائران اربعین

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا از بروز موارد تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور خبر داد و به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که اگر بیماری زمینه‌ای دارند، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

دکتر مسعود مردانی ادامه داد: در عین حال افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های کلیوی، قلبی-ریوی، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند یا از داروهای سرکوب‌گر سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، از آنجایی که در معرض خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند آنفلوآنزا هستند، ‌اگر تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، حتما واکسن را دریافت کنند. به‌ویژه اگر عازم سفر اربعین هستند.

استاندار تهران اعلام کرد

افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان متجاهر به ۱۷هزار نفر/استمرار ساماندهی کودکان خیابان

استاندار تهران وجود ۱۳ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز سرافراز نیروی انتظامی را گواه تلاش این نیروها در راستای تامین نظم و امنیت دانست و گفت: اگر ما هزاران کیلومتر آن طرف مرزها سنگر بندی کرده‌ایم به این دلیل است که بتوانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی در خصوص تامین آب شرب در استان تهران گفت: رییس جمهوری تکلیف کردند پروژه آبرسانی به عنوان اولویت در نظر گرفته شود. در حال حاضر تصفیه‌خانه ششم ما در مناطق ٢١،٢٢ و شهر های غرب استان به ظرفیت دو متر مکعب در ثانیه، ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و رییس جمهوری دستور دادند که برای ادامه کار تامین اعتبار لازم انجام شود، برای اینکه آب شرب مناطق ٢١،٢٢ تا پرند، رباط کریم و ملارد تامین شود.

وجود ۲۴ هزار ناشنوا وکم‌شنوا در استان تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران پیشنهاد کرد تا برای تسهیل در ارائه خدمات به افراد ناشنوا در مراکز و سازمان‌های دولتی به ویژه بیمارستان‌ها، افراد مسلط به زبان اشاره استقرار داشته باشند.

داریوش بیات نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ مورد در سال کاشت حلزون در استان تهران انجام می‌شود، توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد کودکان استان تهران در بدو تولد غربالگری شنوایی می‌شوند و این موضوع به درمان و ارتقای کیفیت شنوایی آنان کمک زیادی می‌کند. همچنین مشاوره‌های قبل ازدواج و … به پیشگیری از این نوع معلولیت کمک کرده است.

معاونت زنان برای حمایت از حقوق «کودکان» چه کار کرد؟

لایحه‌ای برای ممنوعیت «ازدواج فرزندخوانده با سرپرست»

درحالیکه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای حمایت از حقوق کودکان و اجرای سیاست‌های تحکیم خانواده اقداماتی مانند حمایت از کودکان در برابر ازدواج زودهنگام (اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی) و حمایت ویژه از کودکان دختر زیر ۱۸ سال در برابر خشونت را انجام داده است، لایحه اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نیز تدوین کرده تا به موجب آن «ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» ممنوع شود.

زهرا جعفری، کارشناس ارشد دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب ۱۰ مهرماه ۱۳۹۲ گفت: ماده ۲۶ قانون مذکور ازدواج بین سرپرست و فرزندخوانده را به شرط تشخیص دادگاه بعد از اخذ نظر مشورتی سازمان بهزیستی و رعایت مصلحت فرزندخوانده بلامانع دانسته است؛ این درحالیست که به این تبصره ایرادات متعددی وارد می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ناسازگاری با منافع عالیه کودک، مغایرت با ارزش‌های اجتماعی، مخالفت با برخی الزامات حقوقی از جمله اصل ده قانون اساسی که به پاسداری از قداست خانواده تاکید دارد، بی‌توجهی به فلسفه فرزندخواندگی و تلاش قانون‌گذاری در ایجاد شبه خانواده برای کودکان بی‌سرپرست و تغییر نقش‌های والدین – فرزندی به همسری اشاره کرد.

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
هم اکنون بخوانید

وزیر بهداشت اعلام کرد

واردات یک آمپول به اسم پودر کاکائو/ نقص در سامانه «تی‌تک»

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شفاف‌سازی در سازمان غذا و دارو و سایر زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین اولویتم در “دارو”، حذف “رانت” است، گفت: سامانه تی‌تک همچنان نواقصی دارد و به عنوان مثال یک کاربر توانسته آمپول تستوسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند.

دکتر سعید نمکی افزود: در حوزه تخلفات دارویی احتیاج به یک سامانه به روز با زیرساخت‌های سامانه تی‌تک داریم. باید واقع‌بین باشیم. بنده به دکتر شانه‌ساز نیز گفته‌ام اگر تخلفی صورت گیرد بنده به هیچ عنوان گذشت نخواهم کرد. حتی اگر در دنیا متوجه تخلف شما نشوند، در آخرت شما باید پاسخگوی من باشید.

تجهیز ۱۷ گرمخانه‌ پایتخت در آستانه فصل سرما

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز تجهیز گرمخانه های پایتخت به وسایل گرمایشی و… با آغاز سرما خبر داد.

نجم الدین محمدی با بیان اینکه به مراکز ابلاغ شده که نهایتا  تا آبان نسبت به کنترل و تجهیز  گرمخانه‌ها، اقدام کنند ،گفت:‌ در صورتی که استقبال از گرمخانه ها بیش از حد ظرفیت مراکز باشد، آمادگی داریم تا نسبت به ایجاد گرمخانه‌های موقت در سطح شهر اقدام کنیم.

پیگرد قانونی نامه جعلی منتسب به وزیر بهداشت

به دنبال انتشار نامه‌ای منتسب به وزیر بهداشت در فضای مجازی مبنی بر عدم اعلام نتایج مثبت آزمایش‌های ایدز، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: این نامه کذب است و این اقدام جعلی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

دکتر کیانوش جهانپور  با اشاره به جعلی بودن نامه‌ منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دستور وزیر بهداشت برای عدم اعلام نتایج آزمایشات ایدز  با توجه به اتفاقات لردگان، گفت: این نامه کاملا جعلی و کذب است و وزیر بهداشت هرگز چنین دستوری در این‌باره صادر نکرده و این نامه کذب و ساختگی است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ارتباط تعداد دندان‌ها با بیماری قلبی

آمار اختلالات روان در ایرانیان/ ضرورت خدمات پیشگیرانه برای افراد سالم

واردات یک آمپول به اسم پودر کاکائو/ نقص در سامانه «تی‌تک»

دارویی جدید برای مقابله با کشنده‌ترین بیماری‌ عفونیِ جهان

بروز موارد تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور/ توصیه به زائران اربعین

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا