ایجاد چاپخانه مجهز در کردستان اقدامی موثر در توسعه اقتصادی است

به گزارش ایسنا، بهرام نصراللهی‌زاده شامگاه امروز یکشنبه (١۴ مهرماه) در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب فعالیتی وزین و قابل تقدیر است این نمایشگاه را فرصتی برای علاقمندان کتاب و کتابخوانی برشمرد.

وی جای کتاب‌های حول موضوع اندیشه، مباحث اجتماعی و انسانی را در نمایشگاه کتاب کردستان خالی دانست و بیشترین استقبال خوانندگان را از کتاب‌های کمک درسی اعلام کرد.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کردستان برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در فاصله زمانی کم و پرداخت یارانه برای خرید کتاب را یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های حمایتی این سازمان از فرهنگ و هنر استان کردستان عنوان کرد.

وی گفت: محل نمایشگاه کتاب باید بسیار بزرگتر از مکان کنونی باشد و اکنون زمینی ١۵ هکتاری برای ایجاد محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در نظر گرفته که به اتاق بازرگانی واگذار شده است که درحد استاندارهای نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور خواهد بود.

نصراللهی‌زاده محل و فضای نمایشگاه کتاب را مناسب ندانست و برای ایجاد سرای کتاب کردستان به عنوان پاتوقی برای دوستداران کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام آمادگی کرد.

وی برای واگذاری محل نمایشگاه‌های بین‌المللی به اداره راه و شهرسازی برای کار بازسازی اعلام آمادگی کرد و از اتخاز تصمیمات کوتاه مدت درجهت بهبود فضای نمایشگاه خبر داد.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کردستان ایجاد چاپخانه مجهز و بزرگ را هم زمینه‌ای برای اشتغالزایی جوانان کردستانی و هم زمینه‌ای برای چاپ کتاب‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان عنوان کرد.

وی نمایشگاه کتاب را زمینه مناسبی برای تبادل فرهنگی با اقلیم کردستان عراق که اشتراکات فرهنگی بسیاری با استان کردستان دارند دانست و برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها و کارهای را در راستای تقویت مراودات با این اقلیم اعلام کرد.

فروپاشی یک زندگی عاشقانه در «گیتی همسر علیرضا»/ رونمایی از پوستر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا