توسعه همکاری‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو

به گزارش ایسنا، هوشنگ فلاحتیان امروز در مراسم امضای قرارداد طرح برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه و تلمبه‌های کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر با تاکید بر این‌که چندین سال است که جامعه کشاورزی مطالبه‌ای را در راستای برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی از ما دارد اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار چاه پروانه‌دار در یک دوره چهار ساله در اولویت برق‌دار شدن قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به همکاری وزارت نفت و نیرو برای اجرای این طرح اظهار کرد: امضای این قرارداد می‌تواند موجب توسعه همکاری‌های بین وزارت نیرو و نفت شود.

معاون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان این‌که چاه‌های کشاورزی از برق و یا سوخت مایع گازوئیل استفاده می‌کنند، اظهار کرد: گازوئیل سوخت مایعی است که چندین برابر گران‌تر از گاز طبیعی است و با توجه به این‌که ایران منابع گاز قابل توجهی دارد لازم است که به این نکته توجه شود.

فلاحتیان با بیان این‌که بیش‌ترین برق چاه‌های کشاورزی مربوط به تابستان است، گفت: این در شرایطی است که در فصل تابستان مشکلی برای تامین گاز نیروگاه‌ها نداریم، به همین دلیل می‌توان با ایجاد یک سازوکار مناسب این مشکل را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که زیرساخت‌های شبکه سراسر برق در اختیار وزارت نیرو قرار دارد، شرکت‌های توزیع استانی می‌توانند در حوزه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی گام‌های مناسبی را بردارند.

معاون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی وزیر نفت با اشاره به همکاری وزارت نفت و وزارت نیرو در این حوزه ادامه داد: اگر افراد دیگری نیز در حوزه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند، می‌توانند به این حوزه وارد شوند و ما نیز از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

احتمال شکست صنعت CNG / جایگاه های CNG با نصف ظرفیت کار می‌کنند
هم اکنون بخوانید

وی با بیان این‌که قصد داریم از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کنیم و در این حوزه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفت، توانستیم قانونی را به وجود آوریم که براساس آن چاه‌های کشاورزی را برق‌دار کنیم که این مساله علاوه بر منافعی که در حوزه بهینه‌سازی مصرف آب به وجود می‌آورد، برای کشاورزان نیز مزایایی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا