اولویت سیاست خارجی تهران، توسعه روابط با کشورهای آسیایی است


اولویت سیاست خارجی تهران، توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

رئیس‌جمهور گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آسیایی است و سنگاپور با توجه به ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی از جایگاه ویژه ای در این زمینه برخوردار است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حسن روحانی در جریان سفر به ارمنستان به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی  اوراسیا و در دیدار «لی هسین لونگ» روابط دو کشور را مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: روابط اقتصادی دو کشور متناسب با ظرفیت های فراوانی که وجود دارد نیست و باید تلاش کنیم حجم مناسبات تجاری را به نقطه مطلوب برسانیم.

روحانی با اشاره به همکاری ایران و سنگاپور با  اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: این همکاری می تواند فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو جانبه به ویژه در عرصه های اقتصادی باشد.

رئیس جمهور زمینه سازی و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت شرکت های خصوصی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بعد از برجام شرایط خوبی برای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایجاد و باید با ابتکار عمل، شرایط مناسب تری را برای فعالیت کارآفرینان دو کشور با یکدیگر فراهم ساخت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح، امنیت و همکاری در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است گفت: در این راستا طرح صلح هرمز را در سازمان ملل ارائه دادیم و امیدواریم کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر در مسیر برقراری صلح و امنیت گام بردارند.

رئیسجمهور تاکید کرد: معتقدیم مشکلات منطقه باید از مسیر سیاسی و گفتگو حل و فصل شود و اتخاذ رویکردهای نظامی کارساز نیست.

ناقضان روزمره حقوق بشر؛ مدعیان دروغین آن هستند
هم اکنون بخوانید

روحانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تجارب ارزشمندی در مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته دارد و برای همکاری در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه آمادگی دارد.

نخست وزیر سنگاپور نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور همواره از روابط دوستانه و سازنده‌ای برخوردار بوده اند گفت: متاسفانه حجم مناسبات اقتصادی بین دو کشور کاهش یافته که علاقمند هستیم آن را جبران کنیم.

«لی هسین لونگ» با تاکید بر اینکه کشورش خواهان احترام کامل کشورها به مقررات بین‌المللی و تعهداتشان است،گفت: عدم اجرای کامل برجام موجب تاسف است و امیدواریم زمینه اجرای تعهدات طرفین در آن مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: سنگاپور خواهان توسعه مناسبات دوجانبه با تهران است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا