کمیسیون عمران بودجه مقاوم‌سازی مدارس را دنبال می کند

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون نحوه اجرای بند (ن) تبصره ۹ قانون بودجه ۹۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس این بند از قانون بودجه سال ۹۸، مالیات آستان قدس و شرکت های تابعه نیروهای مسلح بعد از اخذ شدن باید در راستای مقاوم سازی مدارس صرف شود، بیان کرد: متأسفانه عملکرد وصول مالیات از این نهادها صفر درصد بوده است، یعنی نهادهای مذکور مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد که کمیته ویژه ای برای بررسی نحوه اجرای این بند با حضور کارشناسان سازمان امور مالیاتی و مدیران آستان قدس رضوی تشکیل شده و تمام محورها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در نهایت گزارش این کمیته به صحن کمیسیون عمران بیاید.

وی در ادامه با اشاره به دستور بعدی جلسه امروز کمیسیون، گفت: در ادامه طرح اصلاح بند (ه) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ها تاکنون دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان اختصاص داده که تاکنون از زمان ابلاغ مصوبه، حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه میان دستگاه های اجرایی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: در روزهای گذشته مجلس طرح استفساریه‌ای را برای تعیین تکلیف میزان تعهد دولت جهت تأمین قیر رایگان به تصویب رساند و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال کرده است، از این رو کمیسیون منتظر نظر شورای نگهبان در رابطه با این طرح است تا در نهایت در باره آن تصمیم گیری شود.

چرا ایمنی سازه‌ها را جدی نمی گیریم؟/ نظارت بر ساختمان سازی ضعیف است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا