رضایی: برخی افراد با تکرار شعارهای انقلابی به دنبال برگ برنده برای خود هستند

به گزارش ایسنا، مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: بیش از سه سال از عمر مجلس دهم گذشت و این دوره نیز مانند دوره‌های دیگر با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود. در این مدت کشور، شاهد بحران‌ها و حادثه‌هایی مانند پلاسکو، سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز دنا، حادثه نفتکش سانچی، زلزله کرمانشاه، سیل شیراز، سیل لرستان و گلستان و شاهد حادثه ترویستی اهواز و مجلس بود.

وی افزود: در این میان خروج آمریکا از برجام و به تبع آن اعمال تحریم‌ها و رکود اقتصادی از جمله مواردی بود که مردم را در تنگنای شدید قرار داد. انتظار می‌رفت با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای شعارهای مسئولان نظام که اکثرا در بدنه حاکمیت اعم از قوای سه گانه، نهادهای نظارتی، امنیتی و تصمیم گیری تا به حال حضور دارند، با تکیه بر تجربه و پیش بینی وقایع بتوانند به راحتی از این گونه موارد عبور کرده و پاسخگوی مردم باشند. اما واضح است در بسیاری از بخش‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه آن شعارها در حد شعار باقی ماند.

رضایی عنوان کرد: هنوز بسیاری از مسئولان و صاحب تریبون‌ها از نمایندگان مجلس تا مجریان، واعظان، و مذکران همان شعارها را با صدایی بلند تکرار کرده و با تهیه عکس و فیلم و انتشار آن در رسانه ها به عنوان برگ برنده خود از آنها بهره برداری می‌کنند و در این میان صدای به حق مردم شنیده نمی‌شود. باید به این موضوع توجه کنیم در این دوران ۴۰ ساله اگر موفقیتی حاصل شده نتیجه کار همه است و اگر این موفقیت حاصل نشده در نتیجه تفرقه و سهم خواهی و در نظر نگرفتن منافع ملی بوده است. مردم بیش از توان خود برای اهداف انقلاب تلاش کرده و دین خود را داده‌اند.

جزئیات جدیدی از حادثه اتوبوس حامل سربازان
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ۳۸ سال قبل در چنین روزهایی با آغاز جنگ تحمیلی مردم  تمام قد با اعتمادی که به نظام داشتند به مناطق جنگی هجوم برده و با از خود گذشتگی و ایثار از کشور دفاع کردند. فداکاری‌ها برای برقراری عدالت، توزیع عادلانه ثروت و قدرت بود. در سالروز جنگ تحمیلی با این که دیگر خبری از آتش و جنگ نیست اما جراحات ترکش‌های جنگ اقتصادی بر پیکر مردم به مراتب دردناک‌تر از جراحات ترکش خمپاره است. چقدر دردآور است در این شرایط سخت که مردم در فقر به سر می‌برند عده‌ای به واسطه همین ایثار مردم صاحب مقام و مکنت شده و در زیاده خواهی و دست اندازی به بیت المال خود را از صف مردم جدا می‌کنند. آنها باعث بدبینی مردم شده‌اند. یکی از مشکلات عمده کشور بازگذاشتن دست اخلال گران اقتصادی است. دستگاههای نظارتی قبل از این که فساد تشکیل شود باید شرایط را به گونه‌ای کنترل کنند که فسادی صورت نگیرد. این که هر از چند سالی بگیر و ببند راه انداختن باشد چندان موثر نیست.

رضایی عنوان کرد: به جرات می‌گویم نفوذ اقتصادی به مراتب بیشتر از نفوذهای سیاسی و اجتماعی است. زندگی معلمان، کارمندان، بازنشستگان و کارگران دیگر بر نمی‌تابد که اختلاس‌های هزاران میلیاردی در صدر اخبار قوه قضاییه باشد و حاصلی هم برای زندگی آنها نداشته باشد. ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه در خصوص مبارزه با مفاسد تاکید می‌کنم اگر عزم بر شفافیت و جذب اعتماد در جامعه است بهتر است با همراهی نمایندگان مجلس در تحقیق و تفحص  باشد تا به شفافیت موضوع کمک شود.

حمایت قاطع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از نظام رتبه‌بندی معلمان
هم اکنون بخوانید

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد:‌ یکی از اسناد بالادستی نظام، سند ۲۰ ساله چشم انداز جمهوری اسلامی است که بیان می‌کند جامعه ایرانی در فضای سال ۱۴۰۴ در پرتو عزم ملی، خرد جمعی در مسیر تحقق آرمان‌های قانون اساسی کشور متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافی و تاریخی خود با تاکید بر مردم سالاری، توجه به عدالت اجتماعی، آزادی مشروع و حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها بهره مند از امنیت اجتماعی و قضایی خواهد بود. که این شاخص‌هایی همچون تامین اجتماعی، نرخ اشتغال و تورم و کاهش فاصله‌ی درآمدی میان دهک‌های بالا و پایین، امنیت قضایی و ایجاد فرصت‌های برابر و موضوع تبعیض و بی عدالتی را مورد توجه قرار  می‌دهد.

رضایی در پایان اضافه کرد: اکنون با گذشت ۱۶ سال از ابلاغ این سند تا چه اندازه‌ای به اهداف نزدیک شدیم تا کی می‌خواهیم بر سر هم فریاد بزنیم. مردم بهتر می‌فهمند و آگاه هستند که این داد و فریادها و تقصیر بر گردن این و آن انداختن دردی را دوا نمی‌کند پس بیاییم تا دیر نشده برای نجات مشکلات و عبور از معضلات برای جلب اعتماد مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا