رسیدگی به سالمندان امری توسعه محور است

به گزارش ایسنا؛ حسین نحوی‌نژاد در همایش استانی سالمندی «فرصت ها و چالش ها» در رشت، با بیان اینکه سند ملی سالمندان در سال ۸۸ به رشته تحریر درآمد، اظهار کرد: ابتدا مجامع بین‌المللی از این سند استقبال کردند اما در سال ۹۶ بر اساس اختلافات میان وزارتخانه‌ها برای تصویب سند مذکور، دسترسی ما به این سند دچار مشکل شد.

وی رسیدگی به سالمندان را امری توسعه محور دانست و تصریح کرد: اگر فرد جوان شاغلی دغدغه ذهنی سلامت والدین سالمند خود را داشته باشد، بی شک نمی‌تواند کار خود را به‌ درستی انجام دهد از این رو، ارتقا سلامت سالمندان امری ضروری برای پیشرفت جامعه محسوب می شود.

نحوی نژاد تاکید کرد: نمی توانیم در مورد سالمندان صحبت کنیم بدون اینکه به زیرساخت های مربوط به این مهم توجه نکنیم.

وی با اشاره به حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان، تصریح کرد راهبردهای توسعه کمی و کیفی اقدامات پیشگیرانه برای سالمندان، ارتقای خدمات درمانی سالمندان، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی سالمندان از جمله این خدمات است در همین راستا سند ملی سالمندان هر پنج سال توسط شورای ملی سالمندان کشور مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه چشم‌انداز سند ملی سالمندان، آمادگی آنها برای دو سطح سالمندی فردی و سالمندی جمعیت است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت برابر برای تمام سنین و افزایش مشارکت فعال سالمندان در خانواده، جامعه و امور اقتصادی همچنین، ارتباط بین نسلی بهتر، از جمله اهداف سند ملی سالمندان است.

انتهای پیام 

هشدار مدیریت بحران نسبت به انباشت آلاینده های جوی در تهران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا