قدرت چانه زنی ایران نسبت به گذشته افزایش داشته است

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: در سفری که رئیس جمهور به اتقاق وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل داشتند دستاوردهای زیادی برای سیاست خارجه ایران کسب کردند و اعتبار بین‌المللی ایران را افزایش داده و حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران را به دنیا اعلام کردند.

وی ادامه داد: در این اجلاس سالانه، علاوه بر نشست اصلی و سخنرانی نماینده کشورها،‌ دیدارهایی به صورت دوجانبه یا چندجانبه میان سران کشورهای عضو سازمان ملل انجام می شود که حاصل این دیدارها دستاوردهای سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی برای آن کشورها خواهد بود.

این عضو حزب اسلامی کار افزود: هم روحانی و هم ظریف با اطلاع از اهمیت این دیدارها، در حاشیه اجلاس امسال سازمان ملل ملاقات‌های مهمی داشتند که اهمیت و دستاوردشان از خود نشست اصلی نه‌تنها کم‌تر نیست، بلکه بیشتر هم هست.

وی با انتقاد از بیانیه سه کشور اروپایی علیه ایران گفت: شاید اگر سه کشور اروپای آن بیانیه اشتباه را صادر نمی‌کردند، موفقیت های دیگری هم در این اجلاس به دست می آمد؛ هرچند که خودشان هم به ملاقات آقای روحانی رفته و رئیس جمهور کشورمان نسبت به بیانیه آنان انتقاد خود را مطرح کرد.

سرخو خاطرنشان کرد: چشم اندازی که بعد از حضور دیپلمات‌های ما در این اجلاس مشاهده می شود بسیار مناسب‌تر از سال‌های پیش است و امیدواریم کشورهای اروپایی نیز به تعهداتی که به ایران دادند پایبند باشند.

وی در پایان تصریح کرد که قدرت دیپلماسی و چانه‌زنی ایران نسبت به گذشته و نسبت به سایر کشورهای حاضر در سازمان ملل بالاتر رفته است.

پیام تسلیت رییس ستادکل نیروهای مسلح به سرلشکر ایزدی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا