ارائه ۵هزار خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در سه ماهه اول امسال

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت خبری کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه با کانون وکلای دادگستری مرکز برای ارائه خدمات رایگان حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، افزود: در کنار ارائه خدمات مختلف معیشتی، مکلفیم خدمات مورد نیاز حقوقی و قضایی این افراد را نیز پوشش دهیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب کانون وکلای مرکز در مدت ۲ سال همکاری با کمیته امداد، افزود: سال گذشته ۳۲۷ میز خدمت در دفاتر استانی و شهرستانی کمیته امداد راه‌اندازی شد و مددجویان کمیته امداد از این طریق ۹۰ هزار خدمت حقوقی دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در این مدت ۱۰ هزار پرونده قضایی مددجویان حل و فصل شد، تاکید کرد: با رفع مشکلات حقوقی مددجویان، تعدادی از آنان از نظر مالی بی‌نیاز و مستقل شده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند که این افتخاری برای کمیته امداد و کانون وکلا است.

بختیاری از افزایش خدمات حقوقی برای مددجویان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: امسال ۳۳۷ میز خدمت در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات حقوقی به مددجویان است و در سه ماهه ابتدایی سال بیش از پنج هزار خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰۶ وکیل معاضدت حقوقی مددجویان را برعهده داشتند، افزود: تعداد وکلای همکار با کمیته امداد برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان امسال به ۹۵۱ وکیل افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد از اقدامات نیکوکارانه وکلا در حمایت از جامعه هدف کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: علاوه بر معاضدت قضایی، بیش از هزار نفر از وکلا در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

اطلاعیه هواشناسی درباره تبعات وزش باد گرم شدید در شمال کشور
هم اکنون بخوانید

عیسی امینی – رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ارائه خدمات رایگان حقوقی به مردم در اصل ۳۵ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در کنار الزام قانون، تکلیف انسانی وکلا ایجاب می‌کند که به جامعه هدف کمیته امداد توجه بیشتری داشته و خدمات معاضدت حقوقی رایگان ارائه دهند.

وی کمک به مردم نیازمند برای احقاق حقوق در محاکم قضایی را بزرگ‌ترین وظیفه کانون وکلا دانست و افزود: تلاش برای استقرار عدالت، تکلیف عمومی برای همه به ویژه برای کانون وکلا است.

امینی با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیته امداد برای راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در کانون وکلا خاطرنشان کرد: اطمینان دارم این طرح مورد استقبال کانون وکلای مرکز و کانون‌های استانی قرار خواهد گرفت و به زودی شاهد افتتاح مرکز نیکوکاری وکلا خواهیم بود.

براساس این گزارش، با توجه به اتمام دوره دو ساله تفاهم‌نامه اولیه بین کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری که در دی‌ماه سال ۹۵ به امضا رسیده بود، تفاهم‌نامه جدید به مدت سه سال میان روسای این دو  نهاد به امضا رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا