گردشگری مذهبی منجی اقتصاد ایران است

به گزارش ایسنا، شهرود امیرانتخابی در نشست علمی «گردشگری مذهبی گیلان» با محوریت بهره‌گیری از محرم و صفر در جذب گردشگران که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، گردشگری مذهبی را یکی از مهمترین حوزه‌های صنعت گردشگری دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری در کشور ما یک صنعت نوپاست.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب به دلیل حساسیت‌های نظام بحث گردشگری مطرح نبوده است، افزود: طی سال‌های اخیر با توجه و تاکید مسئولان ارشد نظام بحث گردشگری در کشور مطرح شده و صنعت گردشگری به عنوان اولویت توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به سند چشم‌انداز استان در اسناد بالادستی، خاطرنشان کرد: گردشگری فرهنگی(با تاکید بر گردشگری مذهبی) و گردشگری سلامت برای گیلان تعریف شده است، اما همه بخش‌های گردشگری که به نوعی با ساحل، کوهستان و جنگل گیلان پیوند دارد مورد تاکید ماست.

امیرانتخابی گردشگری طبیعی را یک گردشگری داخلی دانست که موجب ایجاد نشاط اجتماعی در هموطنان می‌شود و گفت: اگر می‌خواهیم گردشگری برای ما اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشد، باید نسبت به جذب گردشگر خارجی اهتمام بورزیم.

وی گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت را اولویت اول دولت دانست و تصریح کرد: گیلان یک استان استراتژیک است و پتانسیل‌های فراوانی از حیث گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی دارد، اما متاسفانه اماکن مذهبی گیلان هنوز به صورت درست و دقیق مورد شناسایی و معرفی قرار نگرفته و جاذبه‌های گردشگری بسیاری از اماکن تاریخی – مذهبی گیلان مغفول مانده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دفاتر خدمات گردشگری به ماموریت خودشان در معرفی جاذبه‌های مذهبی گیلان خوب عمل نکرده‌اند، متذکر شد: تاکنون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مدونی جهت استفاده از ظرفیت‌های گیلان در ورود گردشگران خارجی نداشته‌ایم.

محدودیت های ترافیکی جاده ها در آخر هفته
هم اکنون بخوانید

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هدف نهایی صنعت گردشگری را رونق اقتصاد دانست و عنوان کرد: در ایران هشت‌هزار و ۹۰۰ بنای تاریخی داریم که پنج هزار بنا به ثبت ملی رسیده است. تعداد قابل توجهی از این بناها در گیلان وجود دارد.

وی جمعیت کل شیعیان و علویان جهان را حدود ۴۰۰ میلیون نفر دانست و یادآور شد: هر گردشگر به صورت میانگین ۱۳۰۰ دلار در ایران خرج می‌کند و لذا اگر بتوانیم برای پنج درصد این جمعیت اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی گردشگری مذهبی داشته باشیم معادل نیمی از درآمدهای نفتی ما محقق می‌شود.

امیرانتخابی با تاکید بر لزوم شناسایی بازار هدف گردشگری مذهبی در کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی می‌تواند منجی اقتصاد ایران باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا