اصلاح قیمت در قراردادهای قطعه‌سازان کمک‌کننده خواهد بود

فرهاد به‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند شرکتی که نتوانسته‌اند به تعهدات خود برای تحویل قطعات عمل کنند، صرفا با مشکل نقدینگی روبرو هستند. از این جهت با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ، طبق نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته‌اند خودروهای ناقص را کاهش دهند و تکمیل و روانه بازار کنند؛ در این راستا ایران‌خودرو  با برخی از این شرکت‌های قطعه‌ساز جلسه‌ای برگزار کرده تا ضمن تامین نقدینگی مورد نیاز آن‌ها، قطعات، تولید و خودروها تکمیل شوند. در حال حاضر توانستند تعدادی از خودروهای کف این کارخانه را از این طریق تکمیل کنند.

 سخنگوی انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه نقدینگی حاصل از تکمیل خودروهای ناقص مجدد به نقدینگی خودروسازان تزریق خواهد شد، گفت: البته در حال حاضر به سبب تغییرات انجام شده در شرکت‌های خودروسازی، سیاست پرداخت مطالبات قطعه‌سازان شفاف نیست اما روند بازگشت نقدینگی به خودروسازان می‌تواند زمینه‌ساز پرداخت به سایر قطعه‌سازان را ایجاد کند.

وی با اشاره به وعده مدیرعامل ایران‌خودرو مبنی بر حل هرچه سریع‌تر مشکل پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، اظهار کرد: براساس سیاست پرداخت نقدینگی هنوز زمان مشخصی برای پرداخت مطالبات اعلام نشده و این در حالی است که در این زمینه پیش‌فروش می‌تواند کمک بزرگی برای خودروسازان باشد. بازنگری و اصلاح قیمت در قراردادهای قطعه‌سازان نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد اما پیش‌بینی انجمن قطعه‌سازان این است که تا زمان بازنگری، تایید و اجرایی شدن آن حداکثر شش ماه زمان لازم است.

به‌نیا خاطر نشان کرد: در گام‌ نخست، قراردادهای امسال مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. همچنین قول بازنگری قراردادهای سال گذشته نیز داده شده که این امر می‌تواند کمک بزرگی در زمینه تامین نقدینگی قطعه‌سازان کند.

دانلود قسمت 3 فصل 2 جوکر :: دانلود فصل دوم سریال جوکر قسمت سوم (با لینک مستقیم)
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا