نگرانی WHO از احتمال پنهان کردن موارد ابولا در تانزانیا

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از همین رو نگرانی خود را از احتمال پنهان کردن موارد ابولا در تانزانیا اعلام کرده است.

این سازمان اخیرا بیانیه‌ای منتشر و طی آن اعلام کرده است از طریق گزارش‌های غیررسمی مطلع شده که یک زن مشکوک به ابتلا به این بیماری در “دارالسلام” جان باخته و افرادی که با او در تماس بوده‌اند، قرنطینه شده‌اند.

در این بیانیه‌ اینطور آمده که در ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی سازمان جهانی بهداشت از طریق روند نظارت منظم بر پایه رویدادها، از طریق گزارش‌های غیررسمی در مورد مرگ یک بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس ابولا (EVD) در شهر دارالسلامِ تانزانیا آگاه شده است. گفته می‌شود افرادی که با قربانی در تماس بوده‌اند به طور غیررسمی در سایت‌های مختلف کشور در قرنطینه به سر می‌برند.

تا به امروز جزئیات بالینی و نتایج تحقیقات از جمله آزمایش‌های انجام شده برای تشخیص افتراقی این بیماران با سازمان جهانی بهداشت به اشتراک گذاشته نشده است.

عدم اطلاعات کافی دریافتی توسط این سازمان، نگرانی‌ها را به دلیل عدم امکان “تدوین فرضیه در مورد علت احتمالی بیماری” برانگیخته است.

در تاریخ ۱۴ سپتامبر مقامات تانزانیا به طور رسمی به سازمان بهداشتی ملل متحد اطمینان دادند که ابولا در این کشور وجود ندارد اما با این وجود به سوالات سازمان جهانی بهداشت در این ارتباط پاسخ نداده و از انجام آزمایش‌های بیشتر برای مشخص شدن این که آیا تب هموراژیک که تاکنون ۲۰۰۰ نفر را در کنگو کشته است، در میان بیماران تانزانیا نیز وجود دارد یا خیر، خودداری کرده‌اند.

به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی مرگ بیمار تانزانیایی در تاریخ ۱۲ سپتامبر اعزام کرده و اعلام کرد که قصد دارد نتایج را به کشورهای عضو اطلاع دهد.

آیین کلنگ زنی یادمان ملی «سرباز وطن»
هم اکنون بخوانید

بحران ابولا در کنگو در ماه مه میلادی با توجه به شیوع این بیماری کشنده در سراسر کشور، توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، بزرگ‌ترین مورد شیوع ابولا در غرب آفریقا تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۱ هزار نفر در گینه، لیبریا و سیرالئون بین دسامبر ۲۰۱۳ و آوریل ۲۰۱۶ میلادی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا