عدم ثبت نام یک درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند توزیع کتب درسی و در پاسخ به اینکه آیا کتاب درسی به دست همه دانش آموزان رسیده است؟ اظهار کرد: کتب درسی توزیع شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی افزود: اما یک نگرانی ما این است که به طور میانگین هنوز یک درصد بچه‌ها در سامانه فروش کتب ثبت نام نکرده‌اند. امیدواریم آنها که ثبت نام نکرده‌اند، دلایلی چون تغییر محل زندگی داشته باشند یا منتظر انتخاب رشته باشند؛ وگرنه نخریدن کتاب نشانه بدی است از اینکه احتمالا این دانش آموزان به مدرسه نمی‌آیند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه اطلاعات این گروه از دانش آموزان را استخراج کرده‌ایم و مداوم در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم گفت: در گردهمایی اخیر مدیران کل استانی فهرست این دانش آموزان استخراج شد و در اختیار مسئولان مربوط قرار گرفت.

باقرزاده ادامه داد: البته هفته گذشته این رقم ۲.۵ درصد بود  که تا ۳۰ شهریور به یک درصد کاهش یافت. با این حال هنوز یک درصد افراد کتاب نخریده‌اند که امیدواریم به معنای نیامدن به مدرسه نباشد.

وی تصریح کرد: ما به ادارات استانی اطلاع رسانی می‌کنیم و موضوع مدام پیگیری می‌شود و مشخص است ثبت سفارش کدام استان کمتر بوده و کاهش یافته است.

انتهای پیام

فکری به حال اقتصاد آموزش و پرورش شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =

دکمه بازگشت به بالا