حسن‌بیگی: رئیس‌جمهور در سازمان ملل اقدامات ترامپ در تجاوز به حقوق مردم را برملا کند

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رئیس جمهور می تواند با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل از ظرفیت این سازمان به نفع کشورمان استفاده کرده و افکار عمومی دنیا را به سمت ایران ترغیب کند آن هم در شر ایطی که غول رسانه‌های دنیا در اختیار آمریکا و هماهنگ با صهیونیست‌ها هستند.

وی با اشاره به لزوم طرح موضوعات مهمی همچون حقوق بشر و محیط زیست و آب و خاک در اجلاس سازمان ملل گفت: رئیس جمهور در سازمان ملل ضمن اشاره به ظرفیت های ایران این موضوع را برای دنیا تبیین کند که ملت ایران همواره برای تامین منافع ملی خود ایستادگی کرده و اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری نگاه منفی به تمامیت ارضی‌اش داشته و حقوقمان را پایمال کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور می‌تواند در سازمان ملل دست ترامپ و آمریکا و صهیونیست‌ها در تجاوز به حقوق ملت مان و ناآرامی‌ها در منطقه را بر ملا کند. همچنین اقدامات آمریکا در پایمال کردن حقوق مردم منطقه با افزایش قیمت انرژی را گوشزد کرده و تحریم های آمریکا را یادآور شود.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه گفت: البته علی رغم تحریم های آمریکا، ایران با ۱۵ کشور در منطقه همسایه است و نیازی ندارد فرآورده‌های نفتی خود را از قاره آسیا به قاره دیگر برای فروش ببرد. ما می‌توانیم همچون ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت‌هایمان مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و این راه را ادامه دهیم. قطعا نشان دادن راه ایران توسط رئیس جمهور در سازمان ملل انگیزه‌ای برای انقلابیون برای مقاومت در برابر توطئه‌های استکبار است.

سه محکوم به قصاص با میانجیگری رئیس دستگاه قضا از زندان بندرعباس آزاد شدند
هم اکنون بخوانید

حسن بیگی افزود: خوشبختانه آقای روحانی طی سال های گذشته حرکت عظیمی را آغاز کرده که طی آن جنوب شرق آسیا از آمریکا جدا شد. ما با روسیه و هند و پاکستان به طور مستقل ارتباط داریم. مثلث خوبی در منطقه با روسیه و ترکیه برای مقابله با داعش برقرار کرده‌ایم. این ها همه نشان می‌دهد که دیگر آمریکا قادر نیست مقابل ایران بایستد. همان هایی که طی ماههای گذشته جنگ روانی سختی علیه ما به راه انداخته امروز شاهد تغییر رفتار ترامپ و مقامات آمریکا هستند. رئیس جمهوری که در تصمیم گیری‌هایش تزلزل داشته و مدام در حال تغییر نیروهایش است. امروز به صحبت رهبری می‌رسیم که موضوع افول آمریکا در منطقه را مطرح کردند.

وی گفت که وقتی رئیس جمهور ایران پشت تریبون سازمان ملل حقایق را بیان کرده و اعلام می‌کند ما با ایستادگی‌ مقابل زیاده خواهی‌های ترامپ پیروز جنگ اقتصادی می‌شویم مثلث‌های دیگر در منطقه برای مقابله با زیاده خواهی آمریکا منسجم می‌شوند.

این نماینده مجلس در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل بسیار خوب است ایشان می‌توانند در مجمع عمومی سازمان ملل، انقلاب ایران را تبیین کنند. این که ایشان با لباس روحانیت حضور پیدا می‌کنند نیز بسیار مهم است و باعث تبلیغ و معرفی بیشتر جمهوری اسلامی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا