خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند/ مقابله به مثل یمنی‌ها یک دفاع مشروع است/ کشورهای اسلامی با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی تمدن نوین اسلامی ایجاد کنند


 خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند/ مقابله به مثل یمنی‌ها یک دفاع مشروع است/ کشورهای اسلامی با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی تمدن نوین اسلامی ایجاد کنند

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی تاکید کرد: اگر یمنی‌ها مقابله به مثل می‌کنند این یک دفاع مشروع است. متجاوزین به یمن و فلسطین فرسوده و خسته شده‌اند. اعتبار آمریکا و این رژیم‌های دست‌نشانده از بین رفته‌ است. بازیگران اصلی دو جبهه است یک جبهه اننقلاب اسلامی و مقاومت و یکی جبهه آمریکا و متحدانش.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس وضعیت نظام سلطه جهانی را به هم ریخت. پیروزی‌های ما و حتی پیروزی‌های مدافعان حرم برآمده از ارزش‌های عاشورای حسینی است. فرزندان شما که در غرب کشور جنگیدند اگر روز عاشورا بودند در کنار حضرت ابا عبدالله حسین(ع) حضور داشتند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی تاکید کرد: شما خوانده‌اید که یکی از شعارهای یاران حضرتی مهدی(عج)‌ این است که بگوید بیایید به خون‌خواهی حسین(ع). آنچه را که ما در زمان خودمان طی ۴۰ سال گذشته در منطقه می‌بینیم شاید زمینه‌هایی برای حضور حضرت(عج) باشد. همانگونه که خون فرزندان شهید شما راه کربلا را باز کرد خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند. حضرت آقا گفتند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید که این تحقق پذیر است.

وی با طرح این پرسش که آیا جبهه مقاومت قوی‌تر شده یا جبهه استکبار؟ گفت: جبهه مقاومت با ظرفیت مردمی هوشمند و شجاعانه، اهداف حق‌طلبانه را دنبال می‌کند و از متحدان آمریکا قوی‌تر شده‌اند. چون آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه یک جریان سرکوب‌گر و ظالم و باطل و تجاوزگر هستند و برعکس متحدان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد صلح در منطقه هستند و از حمایت مردمی برخوردارند.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: همه سیاستمداران منطقه‌ای قدرت نفوذ  انقلاب اسلامی و مقاومت از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و یمن را درک می‌کنند. این امر توانسته اهداف آمریکا و دست‌نشاندگان آن‌ها را با شکست مواجه کند. آمریکا بعد از ۱۸ سال آیا توانستند آرامش را برای افغانستان و عراق به ارمغان آورند؟ آیا راهبرد آن‌ها با راه‌اندازی داعش با پیروزی مواجه شد؟ ایا جرج بوش پسر که به افغانستان لشکرکشی کرد و کشتار کرد آیا توانست محبوبیت یابد؟

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی ادامه داد: مردم آمریکا دچار بدترین رئیس‌جمهور طی سالیان گذشته شده‌اند. طرح معامله قرن ترامپ هم با شکست مواجه شده‌ است. به نظر می‌رسد که قدرت آمریکا در غرب آسیا رو به افول است. رژیم صهیونیستی که زمانی شعار از نیل تا فرات را می‌داد امروز به چه روزی افتاده است؟ دیگر دوستان آمریکا مثل برخی کشورهای عربی با تجاوز به یمن و محاصره راه‌ها و بنادر با این هدف که حتی مواد غذایی و دارو به یمن نرسد آیا این دو کشور عربی پیروز شدند یا مجبورند از یمن عقب‌نشینی کنند؟

درخواست مجدد ترامپ برای مذاکره با ایران
هم اکنون بخوانید

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که تاریخ یمن را بخوانند. یمنی‌ها ده‌ها هزار نیروهای مصری را در گذشته کشتند و عربستانی‌ها و مصری‌ها تاریخ شجاعت ملت یمن را می‌دانند. اگر یمنی‌ها مقابله به مثل می‌کنند این یک دفاع مشروع است. متجاوزین به یمن و فلسطین فرسوده و خسته شده‌اند. اعتبار آمریکا و این رژیم‌های دست‌نشانده از بین رفته‌ است. بازیگران اصلی دو جبهه است یک جبهه اننقلاب اسلامی و مقاومت و یکی جبهه آمریکا و متحدانش.

وی در مقایسه رهبری سیدحسن نصرالله و نتانیاهو گفت: کدامشان شجاعت دارند؟ جمهوری اسلامی یکی از پرافتخارترین نظام‌ها طی ۲۰۰ سال گذشته است چراکه ایران تواسنته در دل تعادل و موازنه منطقه‌ای قرار بگیرد. البته رهبری ما و ملت ما به دنبال صلح پایدار در منطقه و جهان هستند البته نه صلحی که پمپئو از آن اسم برد. آقای پمپئو رئیس سیا بود کار آن‌ها دروغ گفتن است. آمریکایی‌ها در سیاست‌شان در قبال ایران با شکست مواجه شده‌اند. در هژمونی قدرت به شکست رسیدند. ترامپ به سرنوشت شش رئیس‌جمهور قبل از خودش نگاه کند. ترامپ هم در حسرت تسلیم کردن ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست.

وی ادامه داد: ایران سد تحریم‌ها را خواهد شکست و غرورشان را لگدمال خواهد کرد. آمریکایی‌ها امروز این جنگ اقتصادی را به کار گرفتند و در همه قضایا شکست خوردند. ملت ایران یک قدرت الهی و شکست ناپذیر , یک جریان حق طلب است. ملت صبور ایران تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و ترامپ تلخ‌ترین تجربه ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد شد. او دچار بدعاقبتی خواهد شد.

سرلشکر صفوی یادآورد شد: ملت ایران پس از گذشت سی سال از دوران عزت‌مند دفاع مقدس با روحیه شجاعانه و با داشتن رهبری خردمند و با حفظ انسجام قوای سه‌گانه و با داشتن نیروهای نظامی هوشمند قادر است از انقلاب اسلامی و منافع ملی دفاع کند و پاسخگوی سناریوهای تهدید باشد. ملت ایران از مشکلات کنونی و از این تنگنا عبور می‌کند.

تهاتر محصولات پتروشیمی ایران با ذرت و خوراک دام برزیل
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه آنچه که می‌گویم برآمده از ۴۰ سال تجربه مدیریتی‌ام در سپاه است، عنوان کرد: صادقانه بشارت و امید می‌دهم که ایجاد تمدن نوین اسلامی شدنی است. تاریخ تمدن‌های بزرگ نشان داده بروز و ظهور قدرت‌های تمدنی که توانسته‌اند جهان را تغییر دهند برخوردار از منظومه‌های اخلاقی و انسانی استوار بوده است. تحولات عمیق آینده را باید در ایدئولوژی‌های صلح‌خواه و عدالت‌خواه جست‌و‌جو کرد. هرچه این‌ها قوی‌تر باشند نظام‌های سیاسی و اقتصادی برآمده از آن هم از تاثیرگذاری بیشتری در معادلات جهانی برخوردار خواهد بود.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: کشورهای اسلامی دارای آنچنان ظرفیت‌های بی ‌نظیری هستند که می‌توانند با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی و با یک همکاری نزدیک و همگرایی، تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنند و به نفع کشورها این هندسه را تغییر دهند. به فضل و عنایت الهی ملت ایران به عنوان یک الگو برای سایر ملت‌های اسلامی است. آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواستند در این منطقه دو دولت را روی کار بیاورند که با شکست مواجه شدند و آنچه باقی ماند دولت‌های برآمده از رای ملت بود.

این مقام نظامی اظهار داشت: با هوشمندی و صبوی ملت ایران و با مجاهدت‌های فراموش نشدنی ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده ملت ایران به قدرت منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. اگر به فکر توطئه باشند به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. آن‌ها سخنان سیدحسن نصرالله را جدی بگیرند. آن‌ها می‌دانند ما از یک رهبر شجاع برخورداریم.

سرلشکر صفوی گفت: سیاست ایران سیاست صلح پایدار در غرب آسیا با خروج نیروهای بیگانه است و این سیاست رهبری و دولت است. دشمنان ما بدانند ایران هیچ قصدی برای تهاجم ندارد بلکه به دنبال صلح پایدار و البته مدافع حق ملت‌های اسلامی است. رهبری ما نیز فقط فرمانده کل قوای ما نیست بلکه مدافع بلاد اسلامی فلسطین ،یمن و سوریه هم هست. وقتی می‌گوییم رهبر انقلاب اسلامی مفهومش این است و امیدواریم تمدن نوین اسلامی که زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا