اگر نوسازی نکنیم وارد کننده سوخت می‌شویم

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی امروز در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در توضیح اینکه چرا غلظت گوگرد بنزین در تهران طی شهریور ماه فراتر از حد مجاز بود، اظهار کرد: گاهی اوقات خودروهایی که وظیفه حمل سوخت یورو ۴ را برعهده دارند سوخت‌هایی به غیر از یورو ۴ و با میزان گوگرد بالا حمل می‌کنند و به دلیل اینکه فرایند شست و شوی مخازن این خودروها همیشه به صورت صحیح انجام نمی‌شود، سوخت استاندارد از حد مجاز فراتر می‌رود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته مصرف روزانه گازوئیل در کشور ۷۷ میلیون لیتر بود، تصریح کرد: امسال این رقم به ۸۵ میلیون لیتر رسیده است. از طرف دیگر باید گفت که خودروهای فرسوده سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و اگر به همین روند ادامه دهیم و به فکر نوسازی نباشیم تا دو سال آینده تبدیل به وارد کننده بنزین و گازوییل می‌شویم.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ جایگاه عرضه سوخت در شهرهای آبادان، آذربایجان‌شرقی، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، تهران، خراسان رضوی، لرستان و هرمزگان روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ توزیع می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست اکبری _ معاون مدیر تامین و توزیع شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی_ اظهار کرد: روزانه حدود ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ و ۳۷ میلیون لیتر نفت و گاز با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کشور تولید می‌شود.

به گفته اکبری در سال ۱۳۹۶ در ۱۶۲ جایگاه گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شد که این عدد در حال حاضر به ۱۶۳۷ جایگاه رسیده است همچنین در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۶ در ۴۶۲ جایگاه، نفت و گاز یورو ۴ عرضه می‌شد که در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ این تعداد به ۶۹۲ جایگاه رسید.

رونق مشاغل اینترنتی به جهش تولید می‌انجامد/مجوزبازی‌ در اقتصاد دیجیتال پذیرفتنی نیست
هم اکنون بخوانید

به گفته وی میانگین توزیع روزانه نفت و گاز یورو ۴ در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۵۱۲ درصد رشد داشت رشد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا