افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق پر ترددِ پایتخت طی فردا

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه روز جاری (۲۸ شهریور) در برخی مناطق شهر تهران بر اثر تجمع آلاینده‌ها در شرایط نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس قرار داشت که ناشی از حاکمیت جوی نسبتاً آرام و افزایش تردد خودروها است. به‌تدریج با رشد ناپایداری و وزش باد طی برخی ساعات روز جاری انتظار می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و به دنبال آن بهبود نسبی کیفیت هوا در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، با افزایش تابش خورشیدی و حضور عوامل موردنیاز جهت تشکیل آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در بعدازظهر پنجشنبه روند افزایشی خواهد داشت؛ هرچند با کاهش جزئی دما نسبت به روز گذشته از بیشینه غلظت آلاینده اُزن نسبت به روز چهارشنبه کاسته خواهد شد.

با زیاد شدن حجم ترافیک شبانگاهی و کاهش ناپایداری جوی، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و احتمال می‌رود در مناطق پرتردد شرایط نامطلوب برقرار شود. همچنین در ساعات اولیه روز جمعه( ۲۹شهریور) نیز،  پایداری جو شرایط لازم جهت تجمع آلاینده‌ها را فراهم می‌کند و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق مستعد آلودگی دور از انتظار نخواهد بود.

لازم به ذکر است، شرایط لازم جهت شکل‌گیری ازن طی برخی ساعات بعدازظهر مهیا خواهد شد و افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده خواهد شد. در اواخر وقت جمعه نیز با افزایش حجم ترافیک در مناطق پرتردد، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۸ و در شرایط سالم قرار دارد.

تغییر لیست مشمولان «بسته معیشتی» در خرداد ۹۹ 
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا