آمادگی برای ایجاد خطوط ریلی بین ایران و عراق

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خیرالله خادمی ظهر امروز در جمع پایگاه خبریان، اظهار کرد: ۵۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان زنجان در حال ساخت و توسعه است که ۳۰۰ کیلومتر آن را مسیرهای بزرگراهی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های راهسازی و بهسازی مسیرها در این استان فعال است، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل محورهای منتهی به استان‌های کردستان، آذربایحان غربی، همدان و اردبیل می‌شود.

این مسئول برآورد ریالی برای اجرای ۵۲۰ کیلومتر راه در استان زنجان را ۱۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته که ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی، به طرح توسعه خطوط ریلی محور شمال به جنوب در کریدور شمال‌غرب اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح زنجان به بیجار و قروه متصل می‌شود و در حال حاضر مطالعات جانمایی ایستگاه‌ها در حال اقدام است.

وی در مورد ایجاد خطوط ریلی برای روابط بین‌المللی، تصریح کرد: در آخرین سفر رئیس جمهور به کشور عراق، توافق شد که این اتصال از طریق مرز شلمچه ایجاد شود. مسیرهای ارتباطی در کشور ایران مشکلی ندارد و ۳۲ کیلومتر از این محور در خاک عراق قرار خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری و اختصاص سهم ۶۰ درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کرده است و تکمیل این طرح به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی چین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا