وزیر آموزش و پرورش: با کمبود ۱۰۰ هزار معلم مواجه هستیم

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع پایگاه خبریان در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کل کشور مواجه هستیم که پیش بینی شده این کمبود از طریق بکارگیری معلمان حق‌التدریس، آموزش‌یاران و پیش دبستانی‌ها و همچنین خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تامین شود. امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کاهش میزان سرانه آموزشی کشور نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه گفت: هم در فضای آموزشی مشاهده می‌کنیم که متوسط سرانه کشور پایین است و هم در زمینه سهم از تولید ناخالص داخلی با این کمبود مواجه هستیم که در هر دو مورد باید ارتقاهای لازم صورت بگیرد. امیدواریم با پیش بینی‌های که در سند تحول انجام شده است به تدریج منابع مورد نیازمان در این خصوص تامین شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در جستجوی پایدار کردن منابع آموزش و پرورش هستیم و معتقدیم که آموزش و پرورش نباید دغدغه منابع داشته باشد بلکه فقط باید به کیفیت آموزش فکر کند.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تامین کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: تمام کتاب‌های درسی مورد نیاز در کشور توزیع شده و بخش مهمی از دانش آموزان نیز تا کنون کتب مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات مسئولان بنیاد شهید در خصوص عدم اقدام آموزش و پرورش به خرید مدارس تحت تملک خود و تخلیه برخی از این مدارس اظهار کرد: ما با بنیاد شهید توافق کرده‌ایم و قرارداد اجاره با تمام املاکی که تملک آنها با بنیاد شهید بوده امضا شده است. درباره مدارس تخلیه شده نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.  

تشکیل تیم ویژه برای دستگیری سارقان خفت گیر در شهریار
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا