مدیران مدارس موظف به بکارگیری سرویس‌های برچسب‌دار هستند

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه کارگاه آموزشی رانندگان سرویس مدارس با حضور در جمع پایگاه خبریان درباره خط قرمزهای پلیس برای سرویس مدارس اظهار کرد: مهمترین خط قرمز ما قانون است. قطعا عدم رعایت قانون و مقررات از سوی رانندگان سرویس‌های مدارس خط قرمز ما در این زمینه است و ما به جد بر آن نظارت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بین ۱۷ تا ۲۰ هزار سرویس مدارس در تهران فعالیت خواهند کرد، گفت: برای ساماندهی رانندگان سرویس مدارس سامانه‌ای به نام سپند طراحی شده که طبق آمارهای ما حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون در آن ثبت نام کرده‌اند اما رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس را دارند باید تا ۱۵ مهرماه در این سامانه ثبت نام کنند؛ در غیر این صورت صدور برچسب برای آن‌ها با مشکل روبرو خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس باید از سلامت کامل جسمی و روانی بهره‌مند باشند، ‌گفت: همچنین وضعیت ایمنی این خودروها نیز برایمان مهم است، بنابراین تصمیم گرفته‌ایم هر سه ماه یک بار وضعیت تخلف رانندگان سرویس‌های مدارس را بررسی کنیم و رانندگان دارای کمترین تخلف از سوی پلیس مشوق‌هایی دریافت خواهند کرد و رانندگانی هم که دارای تخلفات زیادی باشند مورد تذکر قرار خواهند گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد استفاده برخی از مدارس از سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب نیز گفت: تأکید پلیس بر این است که این سرویس‌ها غیرمجاز بوده و در همین راستا نیز بدنبال ساماندهی سرویس‌های مدارس هستیم اما اگر خدایی ناکرده سرویسی غیرمجاز فعالیت کرده و دچار حادثه‌ای شود، نخستین مسئولیت آن بر عهده مدیران مدارس خواهد بود. قطعا اگر حادثه‌ای رخ دهد و سرویس مدرسه فاقد ایمنی لازم و برچسب باشد مدیران باید پاسخگو باشند وحتی در صورت وارد شدن صدمه، مدیران نیز مقصر هستند.

۸ نفر در کویر دامغان مفقود شدند
هم اکنون بخوانید

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات ترافیکی پلیس برای بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: پیش‌بینی ما افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک در معابر تهران است. از این رو تمهیداتی را پیش‌بینی کرده و پیشنهاداتی را نیز به دستگاه‌های مسئول ارائه کردیم، ضمن اینکه پلیس از آمادگی کامل برخوردار بوده و در تلاشیم تا همزمان با بازگشایی مدارس با همکاری شهروندان بتوانیم در مدیریت ترافیک موفق و موثر عمل کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا