پیام هنیه به ملک سلمان درباره فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان

به گزارش ایسنا، سامی ابو زهری، از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگو با عربی ۲۱ اظهار کرد: تلاش‌ها و تماس‌های حماس برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان همچنان ادامه داشته و متوقف نشده‌ است.

وی افزود: برخی از کادرهای حماس بیش از چهار سال است که در عربستان زندانی شده‌اند.

ابو زهری گفت: تلاش‌های زیادی برای عبور از بحران این بازداشت شدگان داشتیم، طوری که با مقامات چند کشور عربی و اسلامی مرتبط با عربستان تماس گرفتیم و همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز پیامی را برای پادشاه سعودی ارسال کرده است.

این مقام فلسطینی ادامه داد: تماس‌هایی نیز میان برخی رهبران حماس و مقامات عربستان در این باره انجام شده اما تمامی این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی در ادامه از عربستان خواست تا در امور بازداشت شدگان بازنگری کرده و آنها را آزاد کند.

ابو زهری تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم عربستان دست به چنین اقداماتی علیه فلسطینی‌ها بزند.

وی درباره موضع حماس نسبت به این اقدام عربستان نیز تأکید کرد: بازداشت فلسطینی‌ها هیچگونه توجیهی ندارد و این درحالی است که حماس همواره مراقب سیاست‌های ثابت خود مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورها و یا ورود به هرگونه تنش میان کشورهای عربی بوده است.

این مقام فلسطینی افزود: چنانچه سیاستمان برخلاف آنچه گفتیم بود، در شش ماه گذشته در مقابل موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سکوت نمی‌کردیم و با این سکوت فرصت برقراری تماس برای حل و فصل این مشکل را فراهم کردیم.

وی همچنین نسبت به بازداشت محمد الخضری که بیش از دو دهه روابط حماس و عربستان را رهبری کرده ابراز تعجب کرد و گفت که وضعیت جسمانی وی وخیم است.

انصارالله: صحبت درباره آمادگی عربستان برای صلح در یمن صرفا تبلیغات آمریکایی‌ و انگلیسی‌ است
هم اکنون بخوانید

ابوزهری عنوان کرد که حماس مشتاق روابط با عربستان و تمامی کشورها و ملل عرب و اسلامی است اما نسبت به چنین رفتار غیر قابل توجیهی علیه فلسطینی‌ها به شدت متأسف است و فلسطینی‌ها منتظر استقبال و حمایت هستند نه چنین بازداشت‌هایی.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =

دکمه بازگشت به بالا