آخرین مهلت واگذاری مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های دولتی/دانشکده خبر واگذار می‌شود

دکتر محمد حسین امید در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت واگذاری مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: شورای عالی اداری کشور دو سال پیش مصوبه‌ای تصویب کرد که این مصوبه دو بند اساسی دارد؛ بند اول آن به مراکز علمی، پژوهشی و بند دوم نیز به مراکز علمی کاربردی اختصاص داده شده است. این مصوبه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس بند ۱ این مصوبه، موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در بند ۲ مصوبه نیز تاکید شده، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد. وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی نیز مجری اجرای دقیق این مصوبه هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از این مراکز به بخش خصوصی واگذار شدند، برخی نیز تمایلی به واگذاری نداشتند، در نتیجه این مراکز در شرف تعطیلی هستند.

به گفته دکتر امید، بر اساس تبصره جدید سازمان اداری و استخدامی کشور برخی از مراکز فوق اجازه فعالیت با شرایط وابسته به دستگاه‌ها را دریافت کردند، مثلا مراکز وابسته به سازمان هلال احمر تعطیل نخواهند شد، اما حدود ۳۰ مرکز به مراکز خصوصی منتقل شدند و مابقی مراکز نیز تا پایان شهریور فرصت انتقال دارند، در غیر اینصورت تعطیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از مکاتبه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری “دانشکده خبر” خبر داد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است، مراحل انتقال آن در حال انجام است.

«درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کُشتی با فرشته» منتشر شد
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی از مهر سال ۹۶ پذیرش نداشتند و تعداد دانشجویان این مراکز در کل کشور حدود ۴ هزار نفر است که این دانشجویان را به مراکز معین منتقل خواهیم کرد و خود مراکز منحل خواهند شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا