اکنون وقت امتیاز گرفتن ایران از آمریکاست/ترامپ هرگز فرمان جنگ را امضا نمی‌کند/ تغییر لحن ترامپ نتیجه تلاش‌های ماکرون است


اکنون وقت امتیاز گرفتن ایران از آمریکاست/ترامپ هرگز فرمان جنگ را امضا نمی‌کند/ تغییر لحن ترامپ نتیجه تلاش‌های ماکرون است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی ، بر نیاز ترامپ به مذاکره با ایران تاکید کرد و گفت: ترامپ برای محبوبیت در سیاست، باید با ایران مذاکره انجام دهد و اکنون شرایطی است که ایران می‌تواند امتیازات مورد نظر خود را از ترامپ بگیرد

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها در خلیج فارس مطرح کرد.

کاهش تعهدات برجامی ایران و سقوط پهپاد همه نتیجه اقدامات آمریکایی‌هاست

اندرسون در ابتدا در مورگفت: اکنون تنش‌ها در خلیج فارس و در روابط میان ایران و آمریکا نتیجه اقدامات آمریکاست. ترامپ با خروج از برجام زمینه این اتفاق را ایجاد کرده است و زمینه‌ساز اتفاقات بعدی است. کاهش تعهدات برجامی ایران و سقوط پهپاد همه نتیجه اقدامات آمریکایی‌هاست.

مذاکرات جدید با ایران حمایت نظامیان را به همراه خواهد داشت

وی در مورد آینده روابط و حل تنش‌ها گفت:  ترامپ می‌تواند با مذاکراتی تنش  را برطرف سازد، افرادی که از او حمایت می‌کنند هم خوشحال می‌شوند. بخش اعظم حامیان  ترامپ شامل افراد نظامی می‌شوند.  زیرا وی به آنها قول می‌دهد که ارتش دیگر نیازی به آغاز یک درگیری نظامی جدید ندارد و مذاکرات جدید با ایران حمایت نظامیان را به همراه خواهد داشت.

اگر ایران تنگه هرمز را ببندد ترامپ خوشحال می‌شود

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: ترامپ تصور می‌کند که فشار حداکثری بر ایران، ایران را به سمت میز مذاکره باز می‌گرداند، اما این فقط همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد. او اهمیتی نمی‌دهد ایران در برابر فشار مقاومت کند، زیرا به دنبال پیروزی سیاسی در ایالات متحده است، حتی ترامپ از برخی واکنش‌های ایران خوشحال می‌شود مثلا اگر ایران تنگه هرمز را ببندد راه برای صادرات شل(نفت آمریکا) باز می‌شود و درآمد آمریکا بالا می‌رود.

وزارت کشور درباره وضعیت شهردار اهواز پاسخگو باشد
هم اکنون بخوانید

صحبت‌های اخیر ترامپ برای مذاکره با ایران نتیجه تلاش‌های ماکرون و نشست گروه هفت است

وی هم چنین در مورد تلاش‌های ماکرون برای کاهش تنش‌ها گفت: ماکرون می‌خواهد تنش را کاهش دهد زیرا اروپا به محصولات نفتی خلیج فارس بسیار وابسته است و صحبت‌های اخیر ترامپ برای مذاکره با ایران نتیجه تلاش‌های ماکرون و نشست گروه هفت است.

ترامپ برای محبوبیت در سیاست، باید با ایران مذاکره کند

ریچارد اندرسون با بیان اینکه ترامپ برای محبوبیت در سیاست، باید با ایران مذاکره انجام دهد، گفت: امیدوارم ایرانی‌ها هم بخواهند با ترامپ مذاکره کنند. مذاکره با ترامپ اتفاق بدی نیست. همان‌طور که ترامپ با رهبران طالبان و کره شمالی صحبت کرده است.

دیدار با حسن روحانی اتفاقی محتمل است

وی هم چنین گفت: وقتی دیدار با طالبان و رهبر کره شمالی اتفاق افتاد، دیدار با حسن روحانی نیز اتفاقی محتمل است. من معتقدم احتمال مذاکره وجود دارد ولی در مورد دستاوردهای این مذاکره نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

ایران می‌تواند امتیازات مورد نظر خود را از ترامپ بگیرد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی با تاکید بر اینکه اکنون شرایطی است که ایران می‌تواند امتیازات مورد نظر خود را از ترامپ بگیرد، خاطرنشان کرد: ایران خواهان برطرف شدن تحریم‌هاست. از سوی دیگر آمریکا خواهان حمایت اسرائیل است بنابراین ترامپ برای برداشتن تحریم‌ها شرایط پیچیده‌ای دارد.

ترامپ هرگز فرمان جنگ را امضا نمی‌کند

وی هم چنین در مورد اخراج بولتون گفت:  او می‌خواست جنگی علیه ایران، علیه طالبان، علیه روسیه در اوکراین، علیه ونزوئلا و علیه کره شمالی انجام دهد. با توجه به تمایل ترامپ به مذاکره بولتون دیگر نمی‌توانست در کاخ سفید بماند. از سوی دیگر علیرغم تهدیدها ترامپ انسان جنگ‌طلبی نیست. او هرگز فرمان جنگ را امضا نمی‌کند.

تحریم‌های یکجانبه حقوق انسانی در ایران را به خطر انداخته است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا