درمان بیماران خارجی با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفت

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی در نشست ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به رتبه نخست شرکت‌های دانش‌بنیان زیستی در بین دیگر شرکت‌ها، اظهار کرد: ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و ۶۰ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است. این موضوع نشان می‌دهد ایران در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: ایران در حوزه بیوتکنولوژی به خصوص در زمینه پزشکی رشد خوبی دارد و به مرحله‌ای رسیدیم که علاوه بر تامین نیازهای داخل، اقدام به صادرات داروهای بیوتکنولوژی به خارج از کشور می‌کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، مالزی و ترکیه را مهم‌ترین مشتری‌های داروهای زیستی ایرانی دانست و گفت: انتقال دانش بیوتکنولوژی این داروها به کشور آرژانتین نیز در حال شکل‌گیری است.

قانعی همچنین تصریح کرد: حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش تولیدات محصولات بیوتکنولوژی کشور است که امیدواریم با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مناسب این رقم افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید کرد: صنعت زیست‌فناوری صنعتی ارزش‌آفرین است و توجه به تمام زوایای آن راهگشای توسعه اقتصادی است. به طور مثال در این حوزه بخش‌های مختلفی چون جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و غیره هم وجود دارد که توسعه آنها می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور منجر شود.

انتهای پیام

خریداران دلار نایاب شدند/ پیش بینی قیمت دلار
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا