مدافعان حرم به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سالار شهیدان لبیک گفتند

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای خاتم(ص) همزمان با هشتم محرم و به یاد حضرت علی‌اکبر(ع)، آیین بزرگداشت جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم با عنوان «شاه شمشادقدان» را یکشنبه ۱۷ شهریور ماه در موزه شهدای منطقه ۱۸ برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم محمدصادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) ضمن خوشامدگویی به حاضران با ارائه حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: محبت امام حسین(ع) رمز سرنوشت نیکوی اجتماعات است و انسان‌ها تا زمانی که دست به دامان امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا هستند باید به سعادت دنیوی و اخروی خود امیدوار باشند.

در ادامه سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: به عنوان کسی که روزهای حماسی دفاع مقدس را از نزدیک مشاهده کرده است، گواهی می‌دهم که فتنه داعش و تکفیریون از پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین توطئه‌هایی بود که در آن اصل اسلام در خطر بود و همان گونه که قیام سالار شهیدان توانست خطری که اصل اسلام را تهدید می‌کرد مرتفع کند، جهاد مدافعان حریم آل‌الله توانست بنیان مقاومت و جهاد را از نابودی و تحریف رهایی بخشد.

وی با بیان اینکه صدای مظلومانه سالار شهیدان به بچه‌های نسل چهارم انقلاب اسلامی نیز رسیده، خطاب به خانواده‌های شهید حاضر در جلسه اظهار کرد: به جوانی چون شهید موسوی، به دلاوری چون شهید کریمی و به فتوت امثال شهید قربانخانی مفتخر باشید.

همچنین حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه غرب تهران نیز با بیان اینکه با افتخار به همه دستاوردهای نظام الهی‌مان معتقدیم ماهیت اقتدار ایران اسلامی محبت امام حسین(ع) است، گفت: جوانانی چون شهید مصطفی موسوی طلایه‌دار نسل جوانانی هستند که در دهه ۹۰ و در آستانه قرن جدید خورشیدی قرار است پرچم اسلام را برفرازند. با وجود این جوانان هیچ نگرانی‌ای برای آینده مقاومت اسلامی وجود ندارد.

پیام وزیر کشور به مناسبت روز جهانی پناهنده
هم اکنون بخوانید

این مدرس دانشگاه افزود: نظام اسلامی به رغم داشتن مولفه‌های قدرت، عزت و اقتدار کنونی‌اش را از اتصال به منبع ولایت و قرار داشتن آحاد جامعه در کشتی نجات اباعبدالله‌الحسین(ع) گرفته است.

در این اعتماد نو به نقل از برنامه که شامل نقالی حماسی، مدیحه‌سرایی و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ایستگاهی فرهنگ ایثار و شهادت بود، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، محمد عبدالله‌زاده معاون بنیاد شهید غرب تهران و جمعی از خانواده شهدا حضور داشتند و علاوه بر خانواده شهید سید مصطفی موسوی از خانواده شهیدان مجید قربانخانی، علیرضا مرادی، مرتضی کریمی، ولی‌الله صلواتچی و مناف کوه زارع تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا