کی‌یف ۳۳ زندانی روس را در راستای توافق تبادل زندانی با مسکو آزاد کرد

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا در جریان اجلاس موسوم به”مجمع اقتصادی شرق” خبر از این توافق برای آزاد و مبادله کردن زندانی‌ها و بازداشتی‌ها میان روسیه و اوکراین داد.

طبق اعلام یک منبع آگاه، در راستای اجرای این تواق مربوط به آزادی زندانی‌ها، ۳۳ نفر روس با پروازی از اوکراین عازم روسیه شدند.

این منبع عنوان کرد: تعداد این افراد در مجموع ۳۳ نفر بود که کریل ویشینسکی نیز جزو آنها است.

در همین حال والنتین رایبین، یک وکیل اوکراینی نیز امروز شنبه گفت: مشمولان این توافق برای آزادی همزمان زندانی‌ها میان کی‌یف و مسکو، سوار بر پروازی از اوکراین به مقصد روسیه شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رایبین در پستی در صفحه فیسبوکش این موضوع را اعلام کرده و عکس هواپیمایی با پرچم روسیه را ضمیمه آن کرد.

یک پایگاه موسوم به Strana.ua نیز تایید کرد، هواپیمایی حامل روسهایی که مسکو و کی‌یف بر سر آزاد شدنشان توافق کرده بودند، از فرودگاه بوریسپل در اوکراین به هوا برخاست.

بر اساس اعلام این رسانه اوکراینی، این هواپیما در ساعت ۱۰:۰۶ به وقت محلی به پرواز در آمده است.

روسیه و اوکراین اخیرا مذاکراتی را بر سر آزادی همزمان یک سری اشخاص بازداشت شده و یا محکومان قضایی ما بین دو کشور در اواخر تابستان انجام دادند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در محل اجلاس مجمع اقتصادی شرق از عملی شدن این مساله در آینده نزدیک خبر داده بود.

روز جمععه والنتین رایبین در فیسبوکش اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اقدام به عفو یک سری از زندانی هایی کرده که اخیرا کی‌یف و مسکو درباره آزاد شدنشان به بحث پرداخته بودند.

تغییرات گسترده‌ در مناصب عالی دولتی عراق
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا