گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی ضرورت امروز جامعه

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از بیانیه شریعتمداری آمده است: « ۵ سپتامبر روز جهانی خیریه، فرصتی برای یاد آوردن این موضوع است که گسترش روحیه خیر عمومی و تلاش جمعی ضرورت امروز جامعه است. این تلاش هدفمند که با فداکاری شهروندان و مسئولیت پذیری کارگزاران معنا می یابد  راه بی بدیل مقابله با چالش هایی است که بر  سر راه توسعه رفاه و امنیت یک کشور وجود دارد. هرگونه تلاش خیر محور شهروندان برای بهبود وضعیت جامعه، به ویژه در بخش های  مختلف اجتماعی حمایتی و حرکت به سمت شکل گیری جنبش خیرین در حوزه مهارت افزایی سرمایه‌ای اجتماعی است که در سایه اعتماد بین کنشگران مختلف یک جامعه شکل می گیرد.  

نباید فراموش کرد که یکی از دلایل مقاومت ملی ما در برابر آثار و فشارهای تحریم، وجود این روحیه فداکاری و خیرافزایی در جامعه است، با تکیه بر این روحیه است که می توان از چنین بزنگاه هایی با سربلندی و افتخار عبور کرد.

باور دارم که کنشگری خیر محور محل تلاقی رشد معنوی فردی، ارتقا سلامت روانی، تقویت روحیه جمعی، توسعه اقتصادی اجتماعی و کاهش فقر است. بر همین اساس ماموریت مهم این وزارتخانه به ویژه در سازمان بهزیستی تسهیل فعالیت موسسات خیریه و خیرین، روان سازی فرایند صدور مجوز تاسیس فعالیت آنها و شفافیت در ارتباط ساختارمند آنها با ساختارهای اجرایی است که در این مسیر اقدامات بسیار خوبی نیز انجام گرفته است که باید با جدیت ادامه یابد.»

کشف ۶۰ میلیارد ریال لوازم برقی خانگی قاچاق
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا