حدود یک چهارم بودجه کشور صرف بیمه شدگان می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی درخشان در مراسم افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی ملایر با بیان اینکه طی چند سال گذشته معاونت سازمان تأمین اجتماعی روی تأمین زیرساخت ها تمرکز کرده است، افزود: طی ۴ سال اخیر معادل ۱۵ سال قبل زیرساخت انجام شده است. طی این مدت به اندازه ۲۰ سال گذشته در زمینه تأمین تجهیزات مراکز درمانی و گسترش و ارتقای آنها تلاش و کار کردیم، علاوه بر این توجه به زیرساخت های فناوری اطلاعات و IT برای ما بسیار مهم بوده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به تلاش مضاعف انجام شده طی سال های گذشته در این راستا، ادامه داد: در حوزه درمان نخستین گامی انجام شده بحث سرمایه گذاری در زمینه  HIS یا سیستم اطلاعات بیمارستان بود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی کشورمان به ویژه بیمارستان ها در صدد مکانیزه کردن سیستم های اطلاعاتی خود برآمده اند، اظهارکرد: در ابتدا مقصود از چنین فعالیت هایی کاهش هزینه ها ناشی از کاغذ بازی های موجود در سیستم های دستی و اداری بوده است، اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی اهمیتی روز افزون می یابد.

این مقام مسول بیان کرد: هدف پیاده شدن سیستم HIS  این است که کلیه اطلاعات بهداشتی و درمانی هر فرد در طول عمرش در قالب یک پرونده الکترونیکی ذخیره می شود که در هر نقطه ای از کشور از طریق یک شبکه سراسری کامپیوتری قابل دسترسی باشد.

درخشان خاطرنشان کرد: این سیستم پشتیبانی از فعالیت‌های بیمارستان در سطوح کاربردی، تاکتیکی و استراتژیک  را برای بیمارستان فراهم می‌کند و به معنای پیاده‌سازی یکپارچه تولید اطلاعات لازم برای مدیریت تمامی فعالیت‌های مربوط به سلامت، از قبیل  اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی ، نظارت، هماهنگی و تصمیم‌گیری است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اجرائی شدن نسخه های الکترنیکی در درمان مستقیم را در تمامی مراکز درمانی سطح کشور آغاز کردیم، ادامه داد: در درمان غیرمستقیم به صورت نسخ الکترونیکی نیازمند همکاری وزارت بهداشت و درمان هستیم و امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار بهاری در بیشتر استان‌ها
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت ها، تجهیزات درمانی و فناوری اطلاعات و مباحث سخت افزاری رشد داشته‌ایم، اظهارکرد: اکنون به نیروهای ورزیده و کار آزموده با دانش و مهارت بالا نیازمندیم.

درخشان با اشاره به اینکه با وجود این همه زیرساخت اگر پزشکان متخصص و فوق تخصص نباشند در عمل راه به جائی نبرده ایم، گفت: متأسفانه تأمین پزشک متخصص کار و وظیفه ما نیست.

وی یادآورشد: از سال ۹۴ مقرر شده وزارت بهداشت و درمان به سازمان تأمین اجتماعی سهمیه پزشک ندهد و تأمین نیروهای درمانی را برعهده دانشگاه های علوم پزشکی استان های مختلف بگذارد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور به وجود ۸۱ بیمارستان و ۲۹۰ درمانگاه تأمین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان  و دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه نیروهای مورد نیاز ما، همکاری بیشتری داشته باشند.

درخشان با تأکید بر اینکه بیمارستان های تأمین اجتماعی باری را از روی دوش بحث درمان کشور برمی دارند، پس باید نگاه ملی به آنها داشت، ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله طی نامه ای نیازمندی ها و درخواست های همکاری خود را به وزرات بهداشت و درمان ارسال می کنیم، اظهارکرد: متأسفانه امسال همچون سال های گذشته در خصوص تأمین نیروی متخصص با ما همکاری نشد و پاسخ داده بودند که ما به نیروهای خود نیازمندیم.

درخشان با تأکید بر اینکه درباره نیازمندی های بیمارستان های تأمین اجتماعی کشور با وزارتخانه بهداشت و درمان مذاکره می کنیم تا به نتیجه برسیم، در مورد احداث کلینیک ویژه تأمین اجتماعی در ملایر نیز گفت: اگر اداره اوقاف هزینه های احداث این پروژه را تأمین می کند، ما پای کار هستیم.

تکانی به فرهنگ مردسالاری با «درج نام مادر در کارت ملی»؟
هم اکنون بخوانید

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه پروژه های درمانی ابتدا باید در معاونت درمان تأیید شود، افزود: در صورت تأمین اعتبار و همکاری خیرین، واقفین، اداره اوقاف و شهردرای ها اگر هزینه ساخت تقبل شود، ما در سازمان تأمین اجتماعی کشور در اسرع وقت مجوز احداث کلینیک ها را از هیأت مدیره أخذ می کنیم.

محمد کاظمی، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به دیدار اخیر خود با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و دعوت از وی برای حضور در ملایر برای افتتاح ۲۲ میلیارد تومان پروژه بهداشتی و درمانی خبر داد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان غرضی ساخت و ساز خوبی صورت گرفته اما همچنان در بحث تأمین پزشکان متخصص و فوق تخصص مشکلات عدیده ای داریم و بیماران در مضیقه هستند، افزود: باید از این امکانات موجود در بیمارستان به نحوه مطلوب استفاده شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز احداث کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی را یکی از ضرورت های شهرستان عنوان کرد و گفت: انتظار داریم با توجه به حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور، این موضوع امروز تعیین تکلیف شود.

وی به نیاز بیمارستان غرضی و بیمه شدگان ملایری به تأمین پزشکان متخصص و فوق تخصص در این مرکز اشاره کرد و گفت: با رفع این مشکلات، میزان خدمات دهی به بیماران افزایش می یابد و سفر معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز منتج به نتیجه می شود.

امروز با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور بخش‌های جدید بیمارستان تامین اجتماعی ملایر افتتاح شد و رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت، همچنین نخستین نشست منطقه ای مدیران سازمان تأمین اجتماعی در غرب کشور به میزبانی غرضی ملایر برگزار شد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا