تعاونی‌ها همچنان مظلوم و نیازمند حمایتند

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مرکزی که با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور برگزار شد، بیان کرد: بانک توسعه تعاون در طول عمر ۱۰ ساله خود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی تامین کرده که دوسوم این منابع طی ۳ سال اخیر حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف و مخاطب بانک توسعه تعاون، تعاونی ها هستند، گفت: در استان مرکزی بیش از ۲۲۰۰ واحد تعاونی وجود دارد که برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و در سال گذشته ۲۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته اند و در صورت حمایت از تعاونی ها می توان صادرات در این بخش را توسعه بخشید.

آقازاده تصریح کرد: تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان در این حوزه با حمایت بخش دولتی و احساس مسئولیت کاری اقدامات بزرگی را در استان رقم زده اند به طوری که در شهرستان خمین یک شرکت تعاونی ۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده که با حمایت از این شرکت می‌توان ۲۰۰ شغل ایجاد کرد .

وی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان تعاونی ها با حمایت بانک و دولت میسر می شود، افزود: با وجود همه تاکیدات مبنی بر حمایت از تعاونی ها اما آنها همچنان مظلوم و نیازمند حمایت هستند و هنوز از ظرفیت های این حوزه استفاده نشده است، به همین دلیل حمایت از تعاونی ها در اعتماد نو به نقل از برنامه کاری استان قرار دارد .

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور نیز گفت: پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری هدفگذاری شده است.

به گزادش ایسنا، مهدیان در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مرکزی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون بانک عامل صندوق توسعه ملی است و طرح هایی که مشمول منابع این صندوق می شوند می توانند به بانک معرفی شوند، افزود: بانک توسعه تعاون بانک عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی است، به طوری که طی ۱۸ ماهه اخیر از زمان آغاز طرح تاکنون ۱۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور پرداخت شده است.

صعود بورس‌های غربی
هم اکنون بخوانید

وی، سهم بانک توسعه تعاون در این طرح را ۲۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد که پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر در دستور کار است و گفت: بانک در طرح اشتغال فراگیر با پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان و طرح رونق تولید نیز با پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشارکت داشته است.

مهدیان اضافه کرد: بانک در پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۳ هزار میلیارد تومان برای سال جاری تکلیف دارد.

وی با اشاره به پرداخت ۹۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور در سال ۹۷ گفت: ۷۰ درصد این تسهیلات در بخش تعاون و ۳۰ درصد در بخش غیر تعاون پرداخت شده است و برای سال جاری نیز پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات هدفگذاری شده است البته برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید تنها تسهیلات نیاز نیست بلکه تسهیلات، مکملی برای اشتغالزایی است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، میزان تسهیلات پرداختی بانک در استان مرکزی در سال گذشته را ۲۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود در سال جاری این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. بانک آمادگی دارد ۱۰۰ درصد منابع را در استان جذب کند تا تسهیلات لازم بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون با عمر ۱۰ ساله خود جوانترین بانک دولتی و توسعه ای کشور با ۴۵۰ شعبه و ۴۵۰۰ نفر پرسنل است که با هدف ارتقای بخش تعاونی شکل گرفت و افزود: اولین مرکز نوآوری در هفته تعاون در شیراز افتتاح شد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاقمند است که این مرکز را در کشور توسعه دهد و بانک هم در کنار وزارت تعاون خواهد بود، همچنین تفاهم نامه ای با صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ضمانت به امضا رسیده است تا از سوی تعاونی های دانش بنیان همکاری بیشتر و قوی تری انجام شود.

تبدیل یارانه به کالابرگ الکترونیکی تا پایان سال
هم اکنون بخوانید

مهدیان به افتتاح پروژه ۱۱۲ واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان شهر اراک با حمایت بانک توسعه تعاون خبر داد که ظرف ۳ سال گذشته اجرایی شده و تا اوایل مهرماه بهره برداری کامل می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا