گوآتمالا کمیسیون بین‌المللی ضد فساد را تعطیل کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کمیسیون موسوم به کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا پس از آن به عملیات خود پایان داد که جیمی مورالس، رییس جمهور گوآتمالا از تمدید حکم این کمیسیون برای یک دوره دوساله دیگر امتناع کرد.

جردن روداس، دادستان حقوق بشر گفت: این کمیسیون کابوسی برای افرادی بود که سال‌ها به فرار از سوء‌استفاده‌های بی‌شرمانه عادت کرده بودند.

وی خطاب به ایوان ولاسکوئز، رییس این کمیسیون گفت: شما و تیم عالی‌تان در این کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات باید بدانید که اکثر مردم گوآتمالا به تلاش‌های شما اذعان دارند و از شما به خاطر تعهدتان طی سال‌های گذشته قدردانی می‌کنند.

ولاسکوئز نیز در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد از مقامات دولتی که به مبارزه با فساد و معافیت از مجازات متعهد شده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا همکاری چشمگیری در تقویت قدرت اجرای قانون و همچنین ظرفیت‌های تحقیقات و پیگرد قانونی در گوآتمالا انجام داد.

وی افزود، گوترش اطمینان داده که تلاش‌ها برای مبارزه با معافیت از مجازات ادامه خواهد یافت و آمادگی سازمان ملل را برای ادامه همکاری با گوآتمالا در تقویت اجرای قانون ابراز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: گوترش انتظار دارد حقوق افرادی که در مبارزه با معافیت از مجازات در گوآتمالا شرکت داشتند، حفظ شود.

مورالس ۳۱ اوت ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که این کمیسیون حکم جدیدی برای ادامه فعالیت‌اش دریافت نخواهد کرد و به این کمیسیون تا روز سه‌شنبه فرصت داد تا به فعالیت خود خاتمه داده و این کشور را ترک کند.

ولیعهد عربستان وارد ترکیه شد
هم اکنون بخوانید

این کمیسیون و دادستان‌های گوآتمالایی تلاش کردند معافیت از مجازاتی را که مورالس به عنوان رییس جمهور کنونی گوآتمالا از آن برخوردار است، لغو کنند تا بتوانند وی را به خاطر اتهام تامین مالی انتخاباتی غیرقانونی تحت پیگرد قرار دهند، اما مجلس گوآتمالا از انجام این کار امتناع کرد.

آنها همچنین سعی کردند پرونده‌ای علیه پسر و برادر مورالس تشکیل دهند. مورالس انجام هرگونه کار اشتباه را رد کرده و پسر و برادرش ماه گذشته از سوی دادگاهی تبرئه شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =

دکمه بازگشت به بالا