وزیر جهاد کشاورزی: صادرات نخود آزاد شد / توسعه باغات مدرن در برنامه کشور است

به گزارش پایگاه خبری ایسنا – منطقه کرمانشاه، محمود حجتی در حاشیه بازدید از باغات مدرن تنگ کنشت کرمانشاه در جمع پایگاه خبریان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادرات نخود آزاد شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه باغات مدرن در کشور، اظهار کرد: توسعه باغات مدرن علاوه بر اینکه باعث افزایش میزان تولیدات باغی می‌شود، زمینه‌های اشتغال افراد جویای کار را نیز فراهم می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ثمردهی زود باغات مدرن، افزود: تراز این باغات از سال دوم بعد از کاشت مثبت می‌شود که این موضوع درآمدهای باغداران را بالا برده و زمینه‌های سمت و سو گرفتن افراد به سمت توسعه باغات را فراهم می‌کند.

حجتی با اشاره به پشتیبانی از توسعه باغات مدرن در کشور تصریح کرد: برای توسعه باغات پیگیر اختصاص نهال و بذر یارانه‌دار و پشتیبانی‌های آب و خاکی هستیم.

رضا زارعی – مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه – نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا – منطقه کرمانشاه سطح باغات مدرن استان کرمانشاه را ۱۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۶۰۰ هکتار آن باغات روسیمی هستند.

زارعی با اشاره به در اعتماد نو به نقل از برنامه بودن توسعه باغات به‌ویژه باغات مدرن در استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه هزار هکتار به سطح باغات مدرن استان اضافه خواهد شد.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این استان ۴۰ هزار و ۶۶ هکتار باغ دارد.

معرفی بهترین شهرهای کوچک آمریکا برای زندگی و کار
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا