آرزوی ابتکار برای توجه بیشتر به مسأله کودک همسری

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم موضوع کودک‌همسری بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک می‌کند، طی کنند.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در جمع پایگاه خبریان در خصوص فیلم منتشر شده از ازادواج یک کودک ۹ ساله در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: با مسئولان استان مکاتبه کردیم؛‌ گزارشی کامل دریافت کرده و درخواست رسیدگی دادیم. خوشبختانه مقام‌های استان هم ورود کردند و ظاهرا طبق آن چیزی که خود قوه قضائیه اعلام کرده فعلا این حکم عقد باطل شده تا رسیدگی بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: امیدوارم این موضوع بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک می‌کند طی کنند. ازدواج و همسری موضوعی است که در یک سن منطقی که واقعا بلوغ اتفاق افتاده می‌تواند معنا‌دار و اتفاق خوبی باشد.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: امروز گزارشی ارائه دادیم از انتصاب مدیران زن در دولت دوازدهم و روند دوساله انتصاب مدیران زن را با آماری که از بین دستگاه‌های دولتی گرفته بودیم، در سه ردیف مدیران پایه، مدیران میانی و مدیران عالی اعلام کردیم.

ابتکار یادآور شد: روند رشد انتصاب مدیران زن در دولت دوزادهم تا امروز حدود ۳۶.۷ درصد است و ما از ۱۳.۶ به ۱۸.۶ رسیدیم و از نظر درصد مدیران زن که اگر نیمه راه را ۱۵درصد حساب کنیم تا به ۳۰ درصد برسیم، نیمه راه را رد کردیم و برای نیمه دیگر نیاز به شتاب بیشتری داریم. مدیران عالی از حدود ۳۰ نفر از ابتدای دولت دوازدهم تا الان به ۶۷ نفر رسیده‌اند که خیلی از آنها هم‌تراز معاون وزیر و معاون وزیر هستند و در واقع ما الان تقریبا حدود ۵.۵ درصد مدیر عالی در دولت داریم.

دریافتی من به عنوان نماینده مجلس ۲۲ میلیون تومان است/ افزایش ۲۰ درصدی حقوق به سختی جوابگوی حقوق حداقل بگیران است
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: امیدواریم این روند کماکان ادامه پیدا کند و بیشترین انتصابات را طبعا با توجه به استان‌ها و استانداری‌ها در وزارت کشور و مجموعه استان‌ها داریم و انتصابات خوبی در استان‌ها صورت گرفته؛ فکر می‌کنم ۸ معاون استاندار، تعدادی فرماندار و بخشدار و مدیران کل در استان‌ها منصوب شده‌اند. ما استان‌ها را رده‌بندی کرده‌ایم و فکر می‌کنم استان هرمزگان از نظر درصد انتصاب مدیران زن با ۱۸.۶ درصد رتبه اول را دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: حدود ۷ تا از دستگاه‌ها و حدود ۸ تا ۹ تا از استان‌ها به وضعیت مطلوب از نظر اینکه نیمی از آن شاخص ۳۰ درصد را کسب کردند به بالای ۱۵درصد رسیدند. ادامه این روند و شتاب دوسال آینده باید بیشتر باشد اما انتصاب مدیران زن در دولت دوزادهم یک روند قابل قبول و مثبتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =

دکمه بازگشت به بالا