امسال، سال تحول در حقوق کودکان است

به گزارش ایسنا، عباسی در هشتمین کنفرانس حقوق کودک که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: رعایت حقوق کودکان از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل بهزیستی مورد تاکید مسئولان است، بر همین اساس ما طرح مقابله با انسداد بی‌سوادی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه دخالت در سرنوشت کودکان به ویژه ادامه تحصیل آنان باید از سوی آموزش و پرورش و بهزیستی در اولویت‌ باشد، خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چالش‌های اساسی بر سر راه و مشکلات رفتاری کودکان را بررسی می‌کند و در معاونت امور خانواده ریاست جمهوری نیز این بحث به صورت جدی پیگیری می‌شود.

معاون وزیر دادگستری کودکان را آینده‌سازان ایران اعلام کرد و گفت: ما امروز هر قدر به این کودکان بها دهیم در آینده با جمعیتی شاداب و مولد روبرو می‌شویم و از همه دستگاه‌های نظارتی و خدمات‌رسان انتظار می‌رود تا دستورالعمل‌های مرتبط با ساماندهی کودکان را به نحو مطلوب اجرایی کنند.

عباسی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های کودکان به ویژه کودکان در معرض آسیب خبر داد و تصریح کرد: امسال از سوی کنوانسیون ملی حقوق کودکان به نام سال تحول در حقوق کودکان نامگذاری شده و ما اعتماد نو به نقل از برنامه‌های عملیاتی خود را براساس همین شعار در کشور تدوین کردیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بخش دیگری از سخنان خود رعایت حقوق کودکان در جامعه و خانواده را یکی از مهمترین زوایای حقوق بشر اعلام کرد و افزود: این حقوق باید از سوی دستگاه‌های ذیربط به ویژه آموزش و پرورش و بهزیستی بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد و ضروری است برای پیشگیری از آسیب‌های متصور برای کودکان تمام دستگاه‌های اجرایی بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند.

رعایت حقوق انسانی مبنای هر تصمیم و اقدام در جمهوری اسلامی ایران است
هم اکنون بخوانید

در ادامه این کنفرانس مدیر زندان‌های استان اردبیل نیز در سخنانی بحث بازماندگی از تحصیل کودکان را آسیب جدی برای این قشر اعلام کرد و گفت: اغلب خانواده‌ها به دلیل شرایط نامساعد مالی به این کار تن می‌دهد که امیدواریم با ورود عالمانه دستگاه‌های دخیل شاهد ترک تحصیل کودکان در استان نباشیم.

فتحی اغلب کودکان کار در جامعه را مستعد انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از این آسیب‌ها در اردبیل در حال انجام است که در سالجاری نیز این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها به قوت خود باقی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا