احتمال انعقاد توافق بین آمریکا و لهستان درخصوص "امنیت شبکه نسل پنجم"

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، در آستانه سفر مایک پنس، معاون‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به لهستان، یک مقام ارشد دولت آمریکا به گزارشگران گفته است که احتمالا “طی یک یا دو روز آینده، اعلامیه‌ای درخصوص شبکه نسل پنجم امن” ارائه خواهد شد.

این مقام افزوده است که “اقداماتی مهم در حال پیگیری است که طی برخی از آن‌ها، ما خواهیم توانست در یک یا دو روز آینده، رویکرد مشترک درخصوص توسعه امنیت شبکه نسل پنجم بین دو کشور را اعلام کنیم که در نتیجه آن، وجود اکو سیستم پویای نسل پنج تضمین شود”.

توافق مذکور، به احتمال زیاد در بردارنده تهدیدات شرکت هوآوی، گروه مخابراتی چینی خواهد بود؛ وزارت بازرگانی آمریکا، اوایل امسال این شرکت را به دلیل “هشدارهای امنیت ملی” به فهرست سیاه خود اضافه کرده بود. شرکت‌های آمریکا، از تجارت با شرکت‌های لیست مذکور منع شده‌اند؛ اگرچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد که به برخی شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش اقلام به هوآوی را خواهد داد.

این مقام دولتی در توصیف تهدیدات از سوی هوآوی، به ضرورت حفاظت شبکه‌های نسل پنج از “ملت‌های خصمانه” اشاره کرده است. هوآوی، یکی از بزرگترین سرویس‌های مخابراتی جهان است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام دولت لهستان روز پنج‌شنبه گفت که توافق بین آمریکا و لهستان، هیچ شرکت خاصی را مستثنی نخواهد کرد، با این حال امنیت در کنار همکاری با آمریکا، مورد نظر [لهستان] خواهد بود.

ترامپ روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به دلیل پیشروی طوفان دوریان، در آمریکا می‌ماند و از این رو، مایک پنس به جای او به لهستان می‌رود. پنس طی همین سفر، به بریتانیا، ایرلند و ایسلند نیز خواهد رفت.

تعطیلی ادارات مرکزی و موسسات دولتی به دستور رئیس‌جمهوری تونس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا