فلسطین از هندوراس به سازمان ملل شکایت می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که قصد دارد از هندوراس در پی تصمیم مقامات این کشور برای افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس اشغالی به سازمان ملل شکایت کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای تصمیم هندوراس برای افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس اشغالی را محکوم و اعلام کرد: این تصمیم به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای تحقق صلح بر اساس راهکار دو کشوری کمکی نمی‌کند اگر منجر به تعطیلی این تلاش‌ها نشود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصمیم گرفته است که پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه هندوراس به دلیل نقض قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت توسط این کشور به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد.

قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت الحاق قدس شرقی به رژیم صهیونیستی را باطل می‌داند و بر عدم افتتاح دفترهای دیپلماتیک در قدس و یا انتقال این دفاتر و هیئت‌ها به آن تأکید دارد.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: تصمیم هندوراس به منزله “تجاوز مستقیم” به ملت فلسطین و حقوقشان و نقض واضح قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

ساره نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبهاعلام کرد، هندوراس تا چهار روز دیگر دفتر نمایندگی دیپلماتیک در شهر قدس اشغالی افتتاح خواهد کرد که این اقدام در راستای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس است.

انتهای پیام

سه سناریوی پیش روی ترامپ در قبال برجام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا