۳۱ شهریور؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان/ افزایش متقاضیان جهش تحصیلی

مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت سنجش سلامت نوآموزان را تشریح کرد و گفت: تا ۲۱ مرداد، ۸۷۰ هزار و ۷۶۴ نفر نوبت گیری کردند و  ارزیابی۷۸۳ هزار و ۴۰۰ نوآموز به اتمام رسیده است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر در نوبت‌اند که بتدریج تکمیل می‌شود و خانواده‌ها طبق نوبت‌های داده شده به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به هدفگذاری انجام تست سنجش برای یک میلیون و ۴۱۰ هزار کلاس اولی گفت: هنوز حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر مراجعه نکرده اند؛ توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از آخرین لحظات استفاده کنند. خانواده‌ها تا ۳۱ شهریور فرصت دارند تا برای سنجش سلامت مراجعه کنند و درنظر داشته باشند که ارائه برگه از سنجش برای ثبت نام الزامی است و مدرسه‌ای که بدون برگه سنجش، ثبت نام کند مرتکب تخلف شده و با مدیر برخورد می‌شود.  

قدمی همچنین از استقرار مشاور خانواده‌ در پایگاه‌های سنجش با صرف اعتبار دو میلیارد تومانی خبر داد و گفت: قبلا مقاومت‌هایی از سوی خانواده‌ها وجود داشت و درگیری‌هایی پیش می‌آمد که در اینگونه موارد مشاور می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی درباره سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی نیز اظهار کرد: در دوره پیش از دبستان ۱۴۹ هزار و ۱۹۳ مورد نوبت گیری در کشور انجام شده است. سال گذشته ۳۰۰ هزار کودک پنج سال تمام تست انجام دادند که احتمالا امسال به آمار سال قبل دست پیدا کنیم. کار خوبی است و ما هم استقبال می‌کنیم زیرا مداخلات درمانی لازم برای موارد تشخیصی یک سال زودتر شروع می‌شود.

حادثه در کوهستان منطقه دهک /مصدوم ۷۳ ساله بر اثر ایست قلبی فوت کرد
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین از ثبت درخواست بیش از ۱۰ هزار تست جهش تحصیلی خبر داد و گفت: این رقم سال گذشته ۹ هزار بودکه نشان می‌دهد آمار متقاضیان جهش تحصیلی افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =

دکمه بازگشت به بالا