ارائه چند کاربرگ علیه تحریم‌ها در اجلاس ایکائو/ محکومیت آمریکا در صورت تصویب

اجلاس جهانی سازمان بین‌المللی هواپیمایی ایکائو از دهم شهریور ماه به مدت ۲۵ روز با حضور همه مسئولان هوانوردی کشورهای جهان در مقرر اصلی این سازمان واقع در مونترال کانادا برگزار خواهد شد.

محمدسعید شرفی – مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری – درباره این اجلاس به ایسنا گفت: هیأت ایرانی چند کاربرگ علیه تحریم‌های آمریکا در حوزه هوانوردی و حدود ۱۰ کاربرگ در حوزه فنی ارائه خواهد کرد تا بتواند صدای خود را به دنیا برساند.

وی افزود: تعدادی کاربرگ از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و چند مرجع دیگر به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است. به همین دلیل در سازمان کمیته‌ای تشکیل شد تا کاربرگ‌ها از لحاظ شکلی و حقوقی بررسی و کاربرگ‌های نهایی شده در اجلاس ایکائو مطرح شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حداقل سه کاربرگ هیأت ایرانی در حوزه تحریم‌هاست، گفت: یک کاربرگ دیگر نیز از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شده که به بررسی آثار تحریم‌ها بر ایمنی هوانوردی و ناوبری منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

شرفی گفت: در صورت تصویب کاربرگ‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی ایران یا هر کشوری دیگر، این کاربرگ‌ها به صورت قانون در خواهد آمد و در نشست پایانی این اجلاس به صورت بیانیه اعلام می‌شود، همچنین در صورت تصویب کاربرگ‌های پیشنهادی ایران، آمریکا در این حوزه و در این اجلاس بین‌المللی محکوم خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر آمریکا در این زمینه محکوم شود ایران می‌تواند در محاکم قضایی و دادگاه‌های بین‌المللی بر این نکته تاکید کند که ادعاهایش تنها ادعای ایران نیست و به عنوان مثال ایکائو نیز چنین مسائلی را در اجلاس بین‌المللی خود تصویب و اعلام کرده است و در این صورت می‌توان گفت که ایران از اینگونه مصوبات می‌تواند در مجامع دیگر استفاده کرده و آمریکا را محکوم کند.

بارگذاری اسامی فعالان حمل‌ونقل در سامانه واکسیناسیون+ جزییات
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا