وبا از ابتدای ۲۰۱۹ جان ۷۷۳ شهروند یمنی را گرفته است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم ‌السابع، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در ابتدای ماه جاری میلادی طی شش روز حدود ۴۰۰ هزار تن از جمله ۶۵ هزار کودک زیر پنج سال در استان‌های “عدن”، “الضالع” و “تعز” واقع در جنوب این کشور واکسیناسیون شده‌اند.

 در این بیانیه همچنین آمده است: طی ماه‌های نخست سال جاری میلادی شاهد افزایش موارد مبتلا به اسهال شدید در بیش از ۹۵ درصد از مناطق یمن بودیم. از ماه ژانویه تا پایان ماه ژوئیه سال جاری میلادی نزدیک به ۵۳۶ هزار تن به وبا مبتلا شده‌اند و ۷۷۳ هزار تن به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کودکان زیر پنج سال یک‌چهارم آمار مبتلایان به وبا را تشکیل می‌دهند.

یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در بیانیه مشترک خود همچنین اعلام کردند: از آوریل ۲۰۱۷ حدود دو میلیون تن به بیماری وبا و اسهال شدید مبتلا شده‌اند و ۳۵۰۰  تن به دلیل ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

یمن همچنان بیشترین آمار مبتلایان به بیماری وبا را به خود اختصاص داده است. این کشور برای پنجمین سال متوالی با جنگی که ائتلاف عربی تحت امر عربستان و دولت مستعفی یمن به راه انداخته‌اند، دست و پنجه نرم می‌کند و جنگ و درگیری در این کشور  تبدیل به یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است.

انتهای پیام

تظاهرکنندگان عراقی به بستن راه‌ها و پل‌ها ادامه دادند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا